Svetlost, snaga, sloboda i sigurnost: 4 dizajna vagona metroa, a građani biraju finalno rešenje

Izgradnja prve i druge linije koštaće oko 4,6 milijardi evra

Foto: Instagram/mali_sinisa

- Svetlost, snaga, sloboda i sigurnost predstavljaju četiri dizajna vagona budućeg metroa, a građani će moći da glasaju za rešenje koje im se najviše dopada, posredstvom zvaničnog sajta Grada Beograda - najavio je danas zamenik gradonačelnika, Goran Vesić.

Glasanje će trajati tačno šezdeset dana, a 15. septembra će objaviti kakav su dizajn vagona izabrali građani, naveo je Vesić dalje i dodao da se nakon toga radi "šourum" na Trgu republike, gde će ljudi moći da vide kako će izgledati unutrašnjost metroa, linije, stanice, odnosno da se upoznaju sa onim što čeka Beograd od 2028. godine.

- Izgradnja prve i druge linije koštaće oko 4,6 milijardi evra. Metro ne bi mogao da bude sagrađen samo novcem iz budžeta Grada zbog čega je veoma važna podrška predsednika Vučića jer je obezbeđen novac iz državnog budžeta - rekao je Vesić za TV Prva.

Podsetio je da je prvi korak izgradnja depoa u Makiškom polju, a potom i prve i druge linije, dok je treća u fazi projektovanja i neće se graditi u prvoj fazi.

- Metro je prvi put najavljen pre 51 godinu, a u novembru konačno počinjemo da ga gradimo. Prva linija će biti završena 2028, a druga 2030. godine. Trenutno se radi katastar rizika, odnosno snimaju se sve zgrade na trasi metroa da bismo utvrdili stanje, pogotovo oko samih stanica - istakao je zamenik gradonačelnika i dodao da će metro na pojedinim deonicama biti dubok i do 47 metara - primera radi, na Dorćolu 19.

- Trudili smo se da stanice metroa budu van javnih površina, da prilikom njihove izgradnje ne moramo da zaustavljamo ili preusmeravamo saobraćaj, osim tamo gde je to nužno. Ove godine prisustvovaćemo istorijskom događaju za naš grad, a to je početak izgradnje metroa koji će ovde ostati vekovima - istakao je Vesić.

Foto: Instagram/mali_sinisa

Najavio je i dalje širenje trase BG voza, ali i tramvajskih deonica za još pedesetak kilometara, što znači da je akcenat na nezavisnom, šinskom sistemu koji će umnogome smanjiti gužve jer je trenutno osnovni sistem javnog prevoza autobuski podsistem.

Stav Grada Beograda jeste da građane treba maksimalno uključivati u sve procese odlučivanja, dodao je Vesić. "Kada nešto radimo, trudimo se da to bude po meri građana".

Video: Mali: Krajem godine početak izgradnje prve linije metroa u Beogradu

(Telegraf Biznis)