Ko će pokupiti kajmak na tržištu, a ko izgubiti zaradu zbog OI? Berze već imaju favorite
Ko će profitirati?
Ovogodišnje Olimpijske igre, računica je bila, koštale bi 7,5 milijardi američkih dolara da su se realizovale na vreme. Stručnjaci u međuvremenu računaju sa troškovima i do 30 milijardi.
Pojedine kompanije su spremne međutim, da pokupe kajmak na berzi, dok se neke druge mire s tim da neće zaraditi ništa jer neće biti gledalaca.
Stručnjaci su saglasni da će kompanije za oglašavanje, odnosno njihove akcije, kao i one putničkih - biti lošije.
Odložene Olimpijske igre u Tokiju okreću konvencionalnu mudrost, pri čemu se očekuje da ce japanske akcije ostati kao pobednici, umesto nekada favorizovanih oglašivača, kompanija za promet nekretninama i putničkih operatera.
Smatra se da će udeo u lancima koji prodaju prženu piletinu, dobavljačima hrane i prodavnicama elektronike koji prodaju televizore verovatno povećati bilanse.
Očekuje se da će se povećati kupovina hrane i televizora, jer ljudi nastoje da bar nešto isprate od igara, makar od kuće.
Tako se mnogi sada klade na akcije KFC-a ili Japan ltd, koja upravlja carstvom pržene piletine u Japanu. Njegove akcije porasle su za oko 3% tokom proteklih mesec dana.
Ipak, uspeh na terenu mogao bi se pretvoriti i u dobitak za određene akcije ako Japan zadrži prednost na svom terenu u odsustvu navijača. Pojedine procene govore da bi zemlja mogla uzeti rekordnih 61 medalju, gotovo 50% više nego pre pet godina u Riju, uključujući 26 zlata.
To bi moglo da donese korist od sponzora, poput Mizuno Corp, dobavljača kupaćih kostima za japanski plivački tim. Tu je i Asics Corp, ključni sponzor dobavljača sportske odeće japanskog tima. Njegove akcije su se skoro udvostručile tokom protekle godine.
DemaeCan, glavni nacionalni dostavljač hrane takođe bi mogao zabeležiti rast. A proizvođači 4K televizora takođe mogu imati koristi, jer se očekuje da će Olimpijske igre biti idealan izgovor za kupovinu novog aparata.
S druge strane, pale su akcije Tojote koja je odustala od sponzorstva.
Postoji pretpostavka da bi njihova odluka mogla da ima uticaja na druge sponzore. Povlačenje sa svečanog otvaranja u utorak su najavili i drugi japanski predstavnici privrede – među njima i veliki sponzor Panasonik.
(Telegraf Biznis)