Svetske firme više nemaju nameru da prave budžet za poslovna putovanja: "Ne vraćamo se na staro"

Oko 30% uobičajenog komercijalnog vazdušnog saobraćaja povezano je sa korporacijama

Foto: Shutterstock

Poslovno putovanje kakvo poznajemo je, verovatno, prošlost. Razne svetske kompanije, od Fajzera, preko LG Elektroniksa i HSBC Holdingsa, pa do Dojče banke, signaliziraju da novi alati komunikacije umnogome čine da biznis putovanja ostanu "zakopana" u 2019. i godinama pre korone.

Uzmimo za primer Akzo Nobel NV, najvećeg evropskog proizvođača boja. U sedištu firme u Amsterdamu, glavni izvršni direktor Tijeri Vanlanker, proveo je proteklih godinu dana posmatrajući šefa proizvodnje kako maše rukama, gestikulira i naizgled razgovara sam sa sobom - dok "posećuje" 124 pogona i usmerava osoblje putem proširene stvarnosti.

Zadatak koji je ranije podrazumevao putovanje, sada se obavlja u "deliću vremena", prenosi Blumberg. Za Vanlankera nema povratka na staro.

Blumbergovo istraživanje sprovedeno na 45 velikih preduzeća u SAD, Evropi i Aziji - pokazuje da 84% njih planira da potroši manje novca i vremena na putovanja nakon pandemije. Većina ispitanika koji smanjuju budžete za putovanja - vide smanjenje od 20% do 40% u narednom periodu.

Pritom, otprilike dve od tri firme smanjuju interne i eksterne lične sastanke. Jednostavnost i efikasnost virtuelnog softvera, ušteda troškova i niža emisija ugljenika - glavni su razlozi za smanjenje ove vrste putovanja.

Prema Globalnom udruženju za poslovna putovanja, potrošnja na korporativna putovanja mogla bi da padne na "samo" 1,24 biliona dolara do 2024. godine, sa vrha iz 2019. godine, od 1,43 biliona dolara.

Oko 30% uobičajenog komercijalnog vazdušnog saobraćaja povezano je sa korporacijama, ali samo polovina toga će ostati obavezna, kažu stručnjaci. Iako bi se tržište na kraju moglo oporaviti, sofisticirane komunikacione tehnologije su "zaista promenile naše razmišljanje u smislu produktivnosti", rekao je Greg Hajes, CEO kompanije "Raytheon Techonologies Corp.".

Video: E-građanin će moći sve da završi mobilnim telefonom

(Telegraf Biznis)