Usvojena primedba građana: Jedan krak metroa moći će da "pokrije" Vidikovac i Petlovo brdo

Kako je najavio, do 2030. godine će većinski sistem prevoza u gradu biti šinski

Foto: Pexels/Fabrizio Verrecchia

"Prihvaćena je primedba grupe građana, to jest, u plan je ušla ta trasa koja neće biti izgrađena u ovoj fazi već je ostavljena mogućnost da se uradi taj krak u budućnosti", objasnio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić na TV Prva.

Da podsetimo, prethodno su mediji preneli da će Prva linija metroa, koja uskoro treba da počne da se gradi u Beogradu, ipak pretrpeti izmene, i uključivaće i krak ka naseljima Vidikovac, Cerak, Labudovo i Petlovo brdo.

Povodom istupanja Građevinskog fakulteta iz projekta metroa, Vesić je kazao:

- Građevinski fakultet je izneo svoje primedbe, neke su usvojene, neke nisu. Sami su doneli odluku da ne učestvuju. Ja tu odluku poštujem i neće trpeti nikakve reperkusije zbog toga. Mislim da je to toliko veliki nacionalni projekat i da bi bilo dobro da i oni učestvuju i vrata će im uvek biti otvorena, ima vremena da promene mišljenje.

- Gradnja metroa počinje krajem novembra - potvrdio je zamenik gradonačelnika.

Prema njegovim rečima, grade se Prva linija duga 21,1 kilometra sa 21 stanicom Makiša do Mirijeva i Druga od 19,2 kilometra sa takođe 21 stanicom od Zemuna do Mirijeva.

"To je istorijska stvar za Beograd", naglasio je Vesić.

Kako je najavio, do 2030. godine će većinski sistem prevoza u gradu biti šinski.

- Kupujemo i autobuse na gas, a ove godine kupili smo 10 električnih tako da do 2030. godine nećemo imati nijedno vozilo javnog prevoza koje neće biti ekološki podobno, što je velika mera za smanjenje zagađenja vazduha - naglasio je.

- Osim toga, smanjićemo porez za one zgrade koje postanu energetski efikasne, a razgovaramo sa vladom da se daju subvencije za čišćenje odžaka, što se ne radi dovoljno često, naročito kod pravnih lica, kako bi se i na taj način umanjilo zagađenje - dodao je Vesić.

(Telegraf.rs)