Početak radova na deonici Novi Sad - Kelebija: "Vraćamo Vojvodini ekonomsku moć"
Brza pruga gradi se u dve deonice, pri čemu su angažovani ruski i kineski graditelji
Predsednik Republike Srbije, Aleksandar Vučić, prisustvovao je danas ceremoniji obeležavanja početka radova na deonici Novi Sad - Kelebija, u okviru projekta brze pruge Beograd - Budimpešta.
Događaju su prisustvovali i ministar spoljnih poslova i trgovine Mađarske, Peter Sijarto, i ambasadorka Narodne Republike Kine, Čen Bo.
Podsećamo, brza pruga gradi se u dve deonice: Beograd - Stara Pazova, gde su angažovani kineski graditelji i Stara - Pazova - Novi Sad, koju gradi ruska kompanija.
- Spremno dočekujemo budućnost i znamo šta sve treba da uradimo, a ovo je jedan od zadataka koji je pred nama - istakao je Vučić danas u Novom Sadu, i dalje napomenuo da će brza pruga biti izgrađena za tri godine.
- Uživaćemo u ovome, već tri decenije ne znamo šta je voz, pruga... Imaćemo veće plate, penzije. Ovo menja Vojvodinu. Uvek smo od 1945. mislili da je Vojvodina naprednija od ostatka Srbije, a onda smo sve izgubili baš ovde, izgubili smo ekonomsku moć. Sada je potrebno da sve obnovimo. Sada vidimo da niču velelepne fabrike. Jurimo da preteknemo sve one koji su, u međuvremenu, bili uspešniji od nas - kazao je predsednik Srbije.
Sem racionalnog pristupa, mi osećamo bratstvo s ovim narodima, dodao je Vučić. Da nije premijera Mađarske i predsednika Kine, mi ne bismo imali ovakve odnose. "Ne postoji evropski forum gde Sijarto i Orban ne daju podršku Srbiju", istakao je Vučić i dodao da "o našem odnosu s Kinom ne treba ni govoriti".
- Značajno brže će se stizati od Beograda do Budimpešte nego od Budimpešte do Beča. Zamislite, od Novog Sada ćete biti za dva sata i 5 minuta u Budimpešti - rekao je predsednik Srbije.
Postojaće 9 stanica, dodaje se. Novi Sad, Vrbas, Topola i Subotica su četiri stanice na kojima će stajati brzi voz.
- Ovaj period ide u prilog onima koji vole uzbudljivosti. Pred našim očima se formira novi svetski poredak, u kojem je uloga istoka sve veća i značajnija - rekao je Sijarto i dodaje da ima onih koji o tome govore kao o "ideološkom problemu", ali da se brzo ispostavi kako je to "licemerno, jer brojevi govore za sebe".
- EU je u 2020. prvi put imala veću trgovinsku razmenu s Kinom nego sa SAD. Štaviše, isto je u slučaju SAD - dodao je. Ministar spoljnih poslova i trgovine Mađarske kaže da je pred nama samo jedno pitanje: Da li ćemo naći svoju korist u novom svetskom poretku?
- Mi Mađari i Srbi odlučujemo na osnovu svojih nacionalnih interesa, i tako je i sada. Odlučili smo da želimo korist od novog svetskog poretka. Obe zemlje mnogo profitiraju od odnosa sa Kinom - istakao je Peter Sijarto i dodao da će i Mađarska i Srbija takođe mnogo profitirati od brze pruge.
Sijarto smatra da je obnova ove železničke linije, između Beograda i Budimpešte, značajna za napredak obe zemlje, otvaranje radnih mesta. "Približiće naše dve zemlje i ova dva grada još više", istakao je.
Prošlog meseca je u Mađarskoj dobijena dozvola za izgradnju, rekao je mađarski ministar, a izvođački radovi bi trebalo da traju tri godine. To znači da bi projekat trebalo da bude gotovo do 2025. godine.
(Telegraf Biznis)