Da li ste primetili koliko su poskupeli ovi proizvodi u Srbiji? Limenka soka i burgeri pali u drugi plan

Omiljena grickalica mnogih generacija u Srbiji do nedavno je imala cenu 33, pa 38, a sada je 45 dinara. Poskupeli su i keks, sokovi, ali i razni aksesoari

Foto: Freepik/Unsplash/photojoiner

Inflacija je uzela maha u celom svetu, te se građani, primarno oni srednje klase (ako tu klasu još uvek možemo detektovati), iz dana u dan bore da "izađu na kraj" sa cenama.

I dok potrošači, prema svom budžetu, osećaju vidno poskupljenje osnovnih namirnica u radnjama, pri čemu Srbija nije izuzetak, primećujemo i veće cene kod nekih proizvoda iz "drugog plana".

To su uglavnom oni artikli koje slabije komentarišemo kada nastupi inflacija, jer nisu esencijalni.

U pojedinim marketima kod nas je došlo do poskupljenja kafe i jedne marke toalet papira, a takođe je poskupela i pavlaka, mada su ova tri proizvoda samo "kap u moru".

Takođe, naši čitaoci su primetili veće cene popularnih gaziranih pića u nekim maloprodajnim objektima: npr, limenka 0.33 l koja je koštala 55 dinara, sada je skuplja za osam RSD.

Omiljena grickalica mnogih generacija u Srbiji do nedavno je imala cenu 33, pa 38, a sada je 45 dinara; isto tako, skuplja je i usluga u restoranima brze hrane, poput kompletnih obroka koji podrazumevaju burger, pomfrit i gazirano piće.

Tu se kroz nekoliko meseci stiglo od 220 do 300 dinara.

Možda kao pojedinac i ne doživljavate taj rast cena mnogo alarmantno, posebno ako dobro zarađujete, ali imajte u vidu da ste vi samo jedna mušterija koja će, na primer, platiti 80 dinara više za određeni obrok.

Foto: Freepik

- Sve poskupljuje tako da za džabe taj tzv. rast plata i penzija. To ne pokriva ni poskupljenja, a kamoli da omogućava bolji životni standard. Neko s minimalcem nema ni za sebe, a kamoli za osnivanje porodice. Stanovi ćumezi su 170 evra plus računi, nešto iole pristojno od 220 evra plus računi. I šta da jede mlad čovek? O ostalim potrebama da ne pričam. Kondomi su, inače, preskupi svuda, a oni jeftini ne odgovaraju svima - napisao je jedan naš čitalac.

Podatak o kondomima je, zapravo, dobar šlagvort i da se pokrene upravo ta tema, o neesencijalnim proizvodima. Primetili smo ovih dana, u nekim modnim i drogerijskim radnjama, poskupljenje pribora za kosu. Recimo, najobičnije plastične šnale, manje ili veće, sada koštaju od 400 do 900 dinara.

Takođe, porasla je cena i gumicama za kosu, aksesoarima generalno, donjem vešu, pa i proizvodima za domaćinstvo poput sunđera i kuhinjskih krpa.

Foto: Shutterstock

Isto tako, uviđamo poskupljenje higijenskih uložaka. Pritom, kako smo pisali i u zimu 2021, ženski higijenski proizvodi se i dalje oporezuju kao "luksuzna roba", iako postoje apeli širom sveta da takav vid proizvoda čak treba da postane besplatna roba.

Prema nekim aktuelnijim podacima, u Americi su ženski proizvodi skuplji čak 7 odsto od muških, kako zbog oporezivanja na luksuz, tako i zbog roze boje. Takođe, primetno je da su stvari za decu, sa printovima popularnih TV junaka, skuplje od "klasičnih".

Inflacija bi taj "trend" mogla dodatno da pogura.

Video: Miriše na biznis: Raznobojno more koje Holandiji donosi čitavo bogatstvo

(Telegraf Biznis)