Osiguranje automobila ima novo "lice": Kako izgleda taj biznis u svetu e-vozila?
Analitičar Den Ajvs kaže da bi Tesla mogla da osigura 300.000 automobila do 2025. godine
Za potrošače koji su otkrili da je skuplje osiguranje koje prati električne automobile - faktor više da im ne budu naklonjeni, ova godina, možda, donosi olakšanje.
Iz kompanije Tesla kažu da bi njihovo osiguranje koje je sada na tržištu u samo pet država, moglo dostići cifru 45 do kraja godine. GM, koji je oživeo svoju staru GMAC osiguravajuću jedinicu kao OnStar osiguranje 2020. godine, nada se da će do kraja decenije dostići godišnji prihod od osiguranja od 6 milijardi dolara.
Malo je verovatno da će osiguranje automobila ikada biti najveći posao u bilo kojoj kompaniji, ili čak blizu toga, piše CNBC. Ali, osiguranje se oblikuje kao način na koji finansijska strana poslovanja proizvođača automobila može pomoći u pokretanju inovacija i olakšati usvajanje - pošto se podaci koje generišu sami automobili prikupljaju kako bi se obezbedile niže cene osiguranja i, nadaju se proizvođači automobila, tim bi se učvrstila lojalnost kupaca.
Analitičar Den Ajvs kaže da bi Tesla mogla da osigura 300.000 automobila do 2025. "Ovo je inicijativa 2024-25, ali oni postavljaju temelje", rekao je. E-vozila su skupa za osiguranje jer njihova off-the-line brzina čini tradicionalne osiguravače opreznim. I delom, zato što relativno mali broj mehaničara zna kako da ih popravi, a popravka nakon nesreće može biti skupa.
U Tesli, osiguranje je sada dostupno na Floridi, u Teksasu, Ilinoisu, Ohaju i Kaliforniji. Kompanija se nada da će do kraja godine biti dostupno za čak 80% američkih kupaca, rekao je finansijski direktor.
Kompanija se pohvalila svojim ranim uspehom u Teksasu, gde je lansirano osiguranje prošle jeseni. Automobili Tesli šalju informacije o tome kako se voze - dozvoljavajući kompaniji da pošalje uputstva vozačima - tako da povratne informacije u realnom vremenu rezultiraju "prilično nižim" stopama nezgoda. "Ako voze bezbedno, njihov trošak osiguranja je manji", rekao je Ilon Mask.
Dženeral Motors (GM) se takođe brzo kreće u ovom domenu. Auto-kompanija danas ima tradicionalnu ponudu osiguranja u 46 država, ali radi na algoritmu bezbednog ponašanja u vožnji, razvijenom zajedno sa American Family Insurance.
Vizija kompanije je da ponudi "fer/personalizovaniji proizvod osiguranja" klijentima, rečeno je iz GM-a.
(Telegraf Biznis)