Evropljani će voziti e-automobile: Ako planirate kupovinu, ova vrsta osiguranja je "win-win" rešenje
Kod nas, veću prednost još uvek uživaju hibridna u odnosu na e-vozila
E-vozila su sve vidljivija na auto-tržištu, a posebno otkako su cene goriva otišle "u nebesa".
Uveliko se diskutuje o tome da li je ovo tih pravih "5 minuta" za vozila na punjenje, odnosno mogu li da iskoriste momenat kada mnogi vozači ili manje voze ili se interesuju za druge opcije.
Nedavno smo pisali i o fotografiji koja, možda, najbolje pokazuje odnos snaga u ovom rusko-ukrajinskom sukobu, a prema analizi koju je predstavila britanska konsultantska kuća Confused.com, Hrvatska bi do 2030. trebalo da ima 28,25% novoregistrovanih automobila za koja se veruje da će biti električna.
Iako ne mali procenat, ipak je ne stavlja na vrh liste, na nivou Evrope, što znači da su mnoge druge zemlje još odlučnije u nameri da se "oslobode" benzinaca i dizelaša.
Kod nas, veću prednost još uvek uživaju hibridna u odnosu na e-vozila.
Sve u svemu, konsultanti Confused-a su analizirali istorijske trendove i podatke Evropske agencije za okolinu (EEA) i Evrostata, pri čemu aktuelna studija sugeriše da će evropske zemlje verovatno imati najveći udeo prodaje električnih vozila do 2035. godine.
Norveška ubedljivo vodi, i ocenjuje se da će kroz narednih 13 godina - ostvariti prodaju e-vozila od čak 99,9%. Odmah potom sledi Holandija sa istim udelom, a onda i Švedska, koja bi do 2035. trebalo da ima 80,35% prodaje novih automobila koji su električni.
Dalje se nižu Danska, Portugal, Nemačka, Francuska, Austrija, Finska, Slovenija, Hrvatska.
Ako se odlučite za kupovinu e-auta, ono što treba da znate jeste da klasično osiguranje nije uvek najbolji potez. Razliku, s druge strane, prave tzv. namenska osiguranja koja dolaze s nizom prednosti, kao što su poklopac za kabl za punjenje, besplatan prevoz do stanice za punjenje ako ponestane baterije, i slučajna oštećenja, požar i zaštita baterije od krađe.
(Telegraf Biznis)