Vapili su za klasičnim toalet papirom, a sada ga ne žele: Ovaj proizvod bi mogao biti prekretnica

Prodaja toalet papira u prodavnicama porasla je na početku pandemije, ali je od tada usporila

Foto: Shutterstock

Na početku pandemije, nedostatak toalet papira izazvao je haos širom sveta, a posebno u SAD. To je bio "okidač".

Ali, nije sve tako loše ispalo na kraju; ono što su Amerikanci zatekli, iznenadilo ih je. U pitanju su ekološke verzije toalet papira (eco-friendly), koje su zapravo iznenađujuće mekane, daleko od hrapavog papira kakav su nerado koristili u svojoj kancelariji ili u javnom toaletu.

Blumberg piše da to otkriće potresa stabilnu - čak i dosadnu - kategoriju koja je prošle godine zaradila oko 10 milijardi dolara u američkim maloprodajama. 

Obrasci kupovine toaletnog papira su istorijski bili jednostavni i unosni: kupci bi pronašli brend koji bi kupovali svakih nekoliko nedelja, i tako godinama, čak i decenijama.

Ali, sve te prazne police u 2020. naterale su ih da preispitaju ovaj proizvod; zapravo, postali su otvoreniji za brendove u nastajanju – od kojih su neki podržani rizičnim kapitalom – a koji se pozivaju na mekoću papira kakva je dominirala pola vekau ovom domenu.

Drugim rečima, nestašica klasičnog toalet papira naterala je potrošače da više eksperimentišu, a to je često značilo da ciljaju ekološke niše, odnosno eco-friendly proizvode.

Evo jednog upečatljivog primera: Cloud Paper, startap osnovan 2019. godine koji ubraja Džefa Bezosa i Roberta Daunija Džuniora kao investitore, zabeležio je uspeh. Naime, njegova osnovna delatnost - snabdevanja kompanija, presušila je rano u pandemiji, ali su potom prešli na opciju direktne onlajn prodaje papira od bambusa.

Prihod je narastao, a kompanija je od tada isporučila više od 2 miliona rolni širom Amerike.

Međutim, sada ove alternative treba da pokažu da mogu da održe taj zamah, kako kovid-19 bude prolazio, a ljudi se budu vraćali starim navikama. Prodaja toalet papira u prodavnicama porasla je na početku pandemije, ali je od tada usporila.

Ono što je evidentno jeste da se sada naglašeno cene mekoća i eko toaletni papir. U 2020. toalet papir koji može da reciklira činio je samo 1,6% prodaje američkih trgovaca na malo, dok je velika trojka - P&G, Kimberly-Clark i Georgia-Pacific - kontrolisala 70% tržišta.

Ipak, tržište sada obuhvata i brojne startape koji prodaju ekološki prihvatljivu robu, kao što je Grove Collaborative sa oko 385 miliona dolara godišnjeg prihoda.

Video: Devet izazova vise nad glavom svetske ekonomije dok je Ukrajina u ratu: Svačiji novčanik je ugrožen

(Telegraf Biznis)