Prve fotografije novog dela terminala na beogradskom aerodromu: "Biće ovo regionalni hab"

Ideja kompanije "Vinci airports" je da Beograd bude novo vazduhoplovno čvorište Jugoistočne Evrope

Foto: Telegraf.rs

Novoizgrađeni deo postojećeg terminala na Aerodromu "Nikola Tesla" Beograd pušten je u rad, čime su povećani kapacitet aerodroma, komfor i efikasnost tokova putnika.

Ukupne površine 13.600 m2 , novi deo terminala ima dodatnih 8 čekaonica sa avio-mostovima i 5 čekaonica za ukrcavanje u avione na izdvojenim parking pozicijama, tako da na C strani sada ima ukupno 19 gejtova.

Novoizgrađeni deo terminala projektovan je u skladu sa standardima matične kompanije VINCI

Airports, u pogledu materijala, paleta boja, sistema oznaka, opreme i drugih arhitektonskih i

elemenata enterijera. Pored novog dela terminala, završena je i prva faza proširenja pripadajuće

platforme površine blizu 27.000 m 2 , u čijem sklopu su i 4 nove parking pozicije, uključujući i jednu za širokotrupne avione.

Berizo je u obilasku novinarima kazao da je ponosan na sve koji su uložili napore da do realizicije ovog dela investicije dođe.

Prema rečima Berizoa, ovo je samo korak ka tome da se aerodrom "Nikola Tesla" pretvori u važan regionalni hab, gde će putnici doživeti novo iskustvo, nastavlja.

Direktor je istakao da uprkos svim izazovima pandemije virusa korona radovi na realiziciji više krupnih projekata teku po planu te da će njihov završetak biti prema ranije izrečenim rokovima.

Čitav program investicija je sa ciljem da bude podstaknut rad saobraćaja što donosi novu vrednost za putnike i partnere.

Telegraf Biznis je prisustovao obilasku radova, a fotografije možete pogledati na početku teksta.

Ključna prednost

Zahvaljujući novoizgrađenom delu terminala, na beogradskom aerodromu se, po prvi put, uvode

brojne novine: Koncept open-space čekaonica omogućen je kreiranjem nove, centralizovane

sigurnosne kontrole putnika, koja se sada nalazi ispred postojeće pasoške kontrole, a dodatni krovni koridor u novom delu omogućava razdvajanje dolazećih i odlazećih putnika. Postavljene su i pokretne trake za brže i lakše kretanje putnika.

Na mestu gde se danas nalazi, beogradski aerodrom je otvoren 1962. godine, a u ovoj kompaniji kažu da nikada do sada nije urađena ovako detaljna rekonstukcija. Ideja kompanije "Vinci airports" je da Beograd bude novo vazduhoplovno čvorište Jugoistočne Evrope.

Investicija od 730 miliona evra je prva i samim tim i najveća koncesija u državi. Do 2025. godine predviđena je potpuna transformacija srpske vazdušne luke.

Foto: Luka Filipović

U Surčinu će biti izgrađena nova umetnuta poletno-sletna staza, četiri staze za brzi izlazak aviona sa piste, nova platforma za odleđavanje vazduhoplova u zimskom periodu, parking za automobile, kao i prvo solarno postrojenje.

Novi izgled će dobiti platforme C i B, a biće izgrađena i nova platforma E. U narednom periodu bi trebalo i da putnici zaborave na probleme sa parkiranjem, jer će biti napravljen novi parking ispred terminala, a projektovan je i novi sistem pristupnih puteva.

Centralni deo terminala će biti dodatno proširen, kao i C strana, a biće napravljena i nova galerija na dolaznom terminalu . Predviđena je i izgradnja solarnog postrojenja, za koje u "Belgrade Airport"-u kažu da je prvo te vrste u Srbiji.

Video: Ovuda će prolaziti 15 miliona putnika: Radovi na proširenju aerodroma Nikola Tesla

(Telegraf Biznis)