Adidas prijavio pad profita od skoro 40 odsto: Šta se zapravo desilo?
Adidas okrivio lošu prodaju u Kini za oštar pad profita u prvom kvartalu
Nemački gigant sportske odeće prijavio je neto profit od 310 miliona evra u prva tri meseca 2022, što je 38 odsto manje u odnosu na isti period prošle godine.
Kompanija je saopštila da je pad uzrokovan "izazovnim tržišnim okruženjem" u Kini, gde je prodaja pala za 35 odsto, kao i poremećajima u lancu snabdevanja.
S obzirom da se strategiji kineskog predsednika Si Đinpinga ne nazire kraj, izgledi za Adidasovo poslovanje u Kini, koji je činio oko 20 odsto prodaje kompanije prošle godine su mračni.
Nedavno uvedena blokada primorala je veliki broj prodavnica da se zatvore. Adidas je takođe primetio snažan pad u delovima zemlje koji nisu direktno pogođeni ograničenjima.
„Očekuje se da će prihodi u Kini značajno opasti 2022. godine“, navodi se u saopštenju Adidasa.
Kineske vlasti uvele su drakonsko zatvaranje u Šangaju, kineskom finansijskom centru, krajem marta nakon porasta broja slučajeva koronavirusa. Iako su vlasti prošlog meseca počele da ukidaju neka ograničenja, više od 8 miliona stanovnika i dalje ima zabranu da napušta svoja stambena naselja.
Ograničenja u glavnom gradu Pekingu takođe su pooštrena poslednjih dana i verovatno će naneti još više bola zapadnim brendovima u trenutku kada kineska ekonomija već opada.
Adidas je zabeležio snažnu prodaju na zapadnim tržištima u prvom tromesečju i saopštio da sada očekuje da će ukupan rast ove godine biti na donjem kraju raspona od 11%-13% koji je ranije predvideo.
Rival Najki prijavio je pad svojih prihoda u Kini od 5% u periodu od decembra do februara.
(Telegraf Biznis)