Šef Rajanera odbrusio Boingu: "Pravite odlične avione, ali menjajte menadžere"
Podsećamo, avio-kompanije su počele da lete spornim modelom 737 MAX 2017. godine, a već 2018. se dogodila prva nesreća
Izvršni direktor Rajanera, Majkl O'Liri, obrušio se u ponedeljak na rukovodstvo Boinga, rekavši da je direktorima te kompanije potrebno ili trenutno "restartovanje", ili podizanje nagore.
- U ovom trenutku mislimo da rukovodstvo Boinga trčkara okolo kao muva bez glave, nije u stanju da proda avione, a onda čak ni avione koje isporučuju, nisu u stanju da ih isporuče na vreme - precizirao je O'Liri, čelnik irske niskobudžetne avio-kompanije.
Inače, najveći evropski prevoznik - u svom rangu - 2010. je od Boinga, američkog proizvođača, naručio skoro 400 letelica. Poznato je i da su dve kompanije, tačnije O'Liri i rukovodstvo Boinga, prošle jeseni imali neobičnu javnu raspravu oko pregovora o mogućoj narudžbini za sledeću generaciju spornog modela 737 Max.
Podsećamo, avio-kompanije su počele da lete spornim modelom 2017. godine, a već 2018. se dogodila prva nesreća, kada se avion indonežanske kompanije "Lajon Er" srušio u Javansko more. Drugi pad 737 MAX letelice usledio je 2019, a kompanija je bila "Etiopijan Erlajns". U obe nesreće je poginulo ukupno 346 putnika, avion je povučen, i od tada je "rađeno na njemu".
Ipak, problemi za kompaniju su nastavili da se nižu, a kako smo pisali u novembru 2021. godine - 737 Max nazivaju "najispitivanijim transportnim avionom u istoriji", ali neki kritičari veruju da on još uvek nije bezbedan.
Ali, vratimo se na odnos Rajanera i Boinga.
Naime, irska kompanija je prekinula razgovore zbog svađe oko cena. O'Liri je takođe rekao da Rajaner morao da smanji svoje prolećne i letnje rasporede, jer avioni - za koje je očekivao da će ih Boing isporučiti do kraja aprila - verovatno neće stići do kraja juna.
Bio je ljut zbog kašnjenja, posebno zato što Rajaner kupuje avione poznate kao white tails, koje je Boing napravio za druge avio-kompanije. Prvobitni kupac tih aviona otkazao je porudžbinu tokom produženog 20-mesečnog prizemljenja aviona 737 Max, koji je usledio nakon dve fatalne nesreće.
- Mogu da razumem zašto mogu da postoje razni izazovi u proizvodnji novih aviona, ali avioni koje ste napravili i to pre dve godine; sve što ste morali da uradite je da stavite benzin u njih i je***o ih dovezete u Dablin. Stvarno ne razumem zašto to odlažete dva do tri meseca - rekao je šef Rajanera na konferencijskom pozivu sa investitorima o finansijskim rezultatima avio-kompanije.
- To odiše veoma lošim učinkom menadžmenta u Sijetlu - dodao je, a Boing je odbio da komentariše O'Lirijeve reči.
O'Liri kaže da ta kompanija pravi odlične avione, ali da je možda vreme da se promeni menadžment. Pored njega, i nekoliko drugih šefova iz avio-kompanija se žalilo na isto.
(Telegraf Biznis)