Lakše je naći 20 brend menadžera nego pomoćnog kuvara: "Nema ko da secka luk"
Promenio se i način pronalaska radne snage, sada je sve virtuelno i digitalizovano
Sezona počinje, a nema ko da popuni silna raspoloživa radna mesta.
I dok podaci govore da će u 2022. svaki peti radnik napustiti svoj trenutni posao, a ponajviše u oblasti medija, zdravstva ili IT, isto tako je sve teže naći sezonske radnike.
Leto i zvanično počinje za manje od mesec dana, pri čemu su jun, jul i avgust meseci "u zenitu" kada je reč o dolasku turista i zaradi od turizma.
Ipak, kako piše Večernji.hr, "nema ko da secka luk za pljeskavicu, niti da opere tanjire, da složi krevet, opere peškir, izglača čaršav". Dalje se navodi da ove sezone nema ko ni da vozi turističke voziće, u kojima leti najviše ima starijih ljudi s unucima.
Večernji list piše da nema ko ni da čuva plažu niti da iznajmi ležaljke i suncobrane, te ni da posetioce vozi brodom na izlet. Sve su to aktivnosti na koje često zaboravljamo, a koje čine kompletan turistički ugođaj na moru: dakle, ne završava se sve odlaskom u restoran ili bukiranjem hotela.
"Nema ko da menja evre u kune u menjačnici. Ima naravno ljudi koji to rade, ali ni blizu dovoljno. Na koja god vrata na obali da pokucate, možete pronaći posao", dodaje portal, čija je ekipa bila na terenu Crikvenici.
"Lakše je naći 20 brend menadžera nego pomoćnog kuvara", piše dalje.
Nedavno smo pisali i o tome zašto su mnogi Hrvati otišli iz zemlje i odustali od sezonskog rada, a umesto toga, raste broj stranaca sa Filipina, iz Indije i Nepala - u udelu zaposlenih.
Promenio se i način pronalaska radne snage, sada je sve virtuelno i digitalizovano, a nekad se unapred znalo ko će doći da radi, konstatuje se.
(Telegraf Biznis)