Cene hrane nastavljaju da divljaju: Mek najavio poskupljenja, a šta će biti sa slavnim kečapom?
Kraft Hajnc je, komentarišući nadolazeća povećanja cena, rekao da ona odražavaju troškove proizvodnje sa kojima se suočava cela industrija
Jasno je da je inflacija uzela maha i da cene rapidno rastu, a sada i neki od najvećih dobavljača hrane u SAD, Kraft Hajnc (Kraft Heinz) i Mekdonalds (McDonald's) najavljuju nastavak podizanja cena, jer se suočavaju sa znatno višim troškovima
Hajnc, proizvođač čuvenog kečapa, nedavno je obavestio kupce maloprodaje da će u avgustu podići cene za razne artikle: od Miracle Whip i Classico sosa za pastu do Maxwell House kafe i nekih suhomesnatih proizvoda. Kori Onel, direktor prodaje u ovoj kompaniji, napisao je u dopisu prodavcima da inflacija nastavlja da utiče na ekonomiju i oblikuje obrasce potrošnje.
Od farmera i fabrika do prodavnica prehrambenih proizvoda i restorana, mnogi rukovodioci kažu da doživljavaju zapanjujuća povećanja troškova - vezana za sam rad i proizvodnju, pakovanje, sastojke i transport. Porast cena goriva poskupljuje proizvodnju i prodaju hrane.
Trgovci na malo hranom i restorani rekli su da "prenose" neka povećanja iz veleprodaje i dodatne troškove - na potrošače. Ministarstvo rada Amerike je saopštilo da su cene namirnica porasle za 11,9 odsto u maju, a da su cene porasle za 7,4 odsto u restoranima i ostalim lokalima koji prodaju hranu. Za oba tipa biznisa, to je najveći skok u poslednje četiri decenije.
Ruska invazija na Ukrajinu, jedan od najvećih svetskih regiona u proizvodnji žitarica, podiže cene osnovnih namirnica, jestivih ulja i stočne hrane. Loše vreme takođe ne ide na ruku, posebno u zemljama koje su veliki proizvođači, pre svega u delovima Južne Amerike i Australije, i u Indiji.
Kraft je, komentarišući nadolazeća povećanja cena, rekao da ona odražavaju troškove proizvodnje sa kojima se suočava cela industrija. Mnogi proizvođači hrane već su podigli cene ove godine: konkretno Kraft je podigao cene za 13,9 odsto od 2019.
Kompanije takođe pronalaze druge načine da neutrališu inflaciju, tako što prodaju manja pakovanja po većoj ceni. Mekdonalds proučava uticaj povećanja cena u svojim restoranima, kako bi se uverio da nisu previsoka za potrošače. Lanac takođe želi da obezbedi da Mek ostane dobra vrednost za kupce.
Oni, naime, žele da uvode manja, ali češća povećanja, a primaoci franšize lanca na kraju određuju cene na svojim lokacijama. Istovremeno, danas je objavljeno da je naslednik Meka u Rusiji, novi lanac brze hrane "Ukusno i tačka", dobio ne samo novo ime i logo, već i najavio pristupačnije cene koje, doduše, još nisu obelodanjene.
(Telegraf Biznis)