Ugostitelji očajni: "Umesto ribe i škampa, traže nam pice i ćevape. Kao gosti su nula"
Žale se i oni koji iznajmljuju smeštaj, jer zatiču nered, đubre...
Nešto neobično se dešava na hrvatskom primorju ovih dana, barem u Dalmaciji, a o tome izveštavaju lokalni mediji.
Naime, Slobodna Dalmacija piše kako ih "jadanje" splitskih ugostitelja ove godine tera da se zapitaju kakvi im to gosti dolaze.
U tekstu se dalje navodi:
"Ugostitelji nam govore kako su zbog navale mladih stranaca prisiljeni da menjaju ponudu s jelovnika, kako bi parirali konkurentnim fast food objektima i pekarama".
Kako bi išli u korak sa potražnjom, mnogi su počeli da nude hranu koju pre nisu imali ili su je pripremali u skupljem konceptu. Kažu da im je svega dosta i ne žele da izlaze s imenima u javnost.
Ali, isto tako ne žele ni da ćute, u razmišljanju o tome kako je Split izgubio "family" klijentelu, goste srednje i visoke klase, koji su se u gradu zadržavali nekoliko dana. Nestala im je klijentela koja je znala da uživa u ribi u škampima sa žara.
Stigli su, napominju, konzumenti toplih sendviča, ćevapa, pomfrita, pice.
Nisu jedini koji se bune, dodaje Slobodna Dalmacija. Sve češće na društvenim mrežama splitski iznajmljivači apartmana objavljuju fotke dar-mara koji im ostaje nakon odlaska mladih koji partijaju.
Pronalaze jaja razlivena po podu, čak i u spavaćim sobama, prljava kupatila, smeće, gomile praznih flaša pića i limenki piva. Tu su i stanari centra grada, koji već nedeljama noću doživljavaju teror pijanih i drogiranih pojedinaca, dodaje se u tekstu.
Gosti koji se samo zabavljuju su im se, kažu, "popeli na glavu", dodajući da od njih - kao od gostiju - nemaju ništa. "Dođu kod nas, ništa ne troše, samo loču, istresu se i onda mirni, ispražnjeni idu kući da žive lepim životom, a nama ostaje njihovo smeće. Od njih zarađuje samo mali deo, za ugostitelje kao gosti su nula. Domaće smo (Splićane) izgubili, ne dolaze nam jer je bivša vlast jednostrano podigla samo cenu terase u jezgru grada dvostruko, za celu godinu. Cena kafe na nekim lokacijama je skočila i do 22 kune (2,9 evra). Splićani to ne mogu i ne žele da plaćaju".
I šta dalje? Ugostitelji smatraju da je za ovu sezonu već sve gotovo, ali iduća bi mogla doneti promenu. Traže strategiju turizma. Kažu da treba dobro promisliti o koncepciji, pravcu, o onome što im zaista treba.
(Telegraf Biznis)