Da li je ovo prilika koju su rivali jedva čekali? Gigant obustavlja prodaju dela karata

Ovaj potez bez presedana dolazi nakon što je desetine hiljada letova već otkazano, jer se industrija bori da izađe na kraj sa potražnjom za avio-prevozom, ali i sa nedostatkom osoblja s druge strane

Foto: Shutterstock

Britiš ervejz (British Airways), nacionalna i najveća avio-kompanija Ujedinjenog Kraljevstva, obustavila je prodaju karata za kratke letove sa londonskog aerodroma Hitrou, na najmanje nedelju dana.

Podsećamo, vodeći evropski aerodrom je već neko vreme u problemu zbog gužvi koje se prave, usled pojačane potražnje, a manjka radnika i uslova za optimalno funkcionisanje. Stoga je uveo normu, u trajanju do 11. septembra, a vezanu za to koliko osoba dnevno može da se ukrca na let.

Ovakva odluka je uticala negativno na neke avio-prevoznike, poput Emirejtsa, i "pljuštale" su kritike sa raznih strana zbog, kako se navodi, "loše organizacije i nesposobnosti Hitroua".

Prema pisanju Sky News-a, odluku da se zaustave nove rezervacije na domaćim i evropskim letovima, do ponedeljka, potvrdila je i avio-kompanija. U saopštenju BA kaže:

"Kao rezultat zahteva Hitroua da se ograniče nove rezervacije, odlučili smo da preduzmemo odgovorne mere i ograničimo dostupne cene karata na nekim uslugama, kako bismo maksimalno povećali mogućnosti ponovnog rezervisanja za postojeće klijente, s obzirom na ograničenja koja su nam nametnuta i tekuće izazove sa kojima se suočava cela avio-industrija".

Ovaj potez bez presedana rezultiraće time da se iz prodaje "ukloni" na hiljade rezervacija, ali bi potencijalno mogao da izazove i pojačanu potražnju i "naduvavanje" cena kod konkurentskih firmi. Na desetine hiljada letova već je otkazano ovog leta, jer se industrija bori da izađe na kraj sa potražnjom za avio-prevozom i nedostatkom osoblja - istovremeno.

Obustava kratkih letova BA sa Hitroua dolazi nakon što su mnogi putnici koji lete na i sa najprometnijeg aerodroma u Velikoj Britaniji pretrpeli ozbiljne poremećaje u redu letenja poslednjih meseci, uključujući duge redove, čekanja, kvarove na sistemu za prtljag.

Foto: Shutterstock

Osim Emirejtsa, i Virdžin Atlantik je takođe kritikovao postupke londonskog aerodroma, tvrdeći da je odgovoran za kvarove koji doprinose haosu.

U međuvremenu, avio-kompanije su 21. jula optužene za "štetne prakse" u svom ophođenju prema putnicima. Uprava za zaštitu konkurencije i tržišta i Uprava za civilno vazduhoplovstvo objavili su zajedničko pismo prevoznicima, izražavajući zabrinutost da bi "potrošači mogli da pretrpe značajnu štetu ukoliko avio-kompanije ne ispune svoje obaveze".

Takođe, amsterdamski aerodrom Šiphol je saopštio danas da će ograničenje broja putnika, koje je uvedeno za letnju sezonu kako bi se rešio problem dugog čekanja u redovima i druge logističke teškoće - biti produženo i na septembar i oktobar.

Video: Kuća na točkovima: Penzioner našao idealno rešenje za život i putovanje

(Telegraf Biznis)