Emirejts u klinču sa londonskim aerodromom: "Nećemo da smanjimo broj letova"
Evropu "drma" ozbiljna kriza, ne samo u pogledu rata, energetike, inflacije i pada evra, već i kada je reč o avio-industriji.
Ta privredna grana nedeljama unazad ne uspeva da izađe na kraj s porastom potražnje, a manjkom osoblja - te da nađe rešenje za optimalno funkcionisanje u avio-kompanijama i na aerodromima. Prave se gužve, letovi kasne ili se otkazuju, a Hitrou je nedavno uveo i limit - vezan za to koliko osoba može da se ukrca na svoje letove u jednom danu.
Ipak, nisu sve avio-kompanije ovu vest prihvatile mirno.
Emirejts (Emirates) je odbacio zahteve londonskog aerodroma, koji se odnose na to avio-kompanije prestanu da prodaju karte tokom leta, nazivajući taj potez "nerazumnim i neprihvatljivim", prenosi BBC.
Prevoznik, sa sedištem u Dubaiju, optužio je Hitrou za "očigledno zanemarivanje" kupaca, time što je tokom leta ograničio broj putnika na 100.000 dnevno. Takođe, Emirejts smatra da je vodeći britanski aerodrom pokazao da je "nesposoban", dok je druga strana rekla kako "nema izbora osim da uvede ograničenje za putnike koji odlaze".
"Mesecima smo tražili od avio-kompanija da nam pomognu da smisle plan za rešavanje njihovih izazova u vezi sa resursima, ali jasni planovi nisu postojali i svakim danom problem se pogoršavao", rečeno je iz Hitroua.
Avio-gigant iz UAE rekao je da im je dato 36 sati da smanje broj putnika koji odlaze, a samim tim i letove, te da im je zaprećeno sudskim postupkom zbog nepoštovanja norme.
Emirejts je optužio aerodrom iz Londona da je izabrao "da ne deluje, ne planira, ne investira". Takođe navode kako "žele da ih primoraju da uskrate mesta desetinama hiljada putnika koji su platili i rezervisali svoje karte mesecima unapred".
Ograničenje broja putnika na aerodromu Hitrou biće na snazi do 11. septembra. Pre pandemije, sa aerodroma je odlazilo i do 125.000 ljudi dnevno.
Gde je zapelo?
Tokom pandemije, aerodromi i avio-kompanije su masovno ukidali radna mesta jer je potražnja za putovanjima opala, tačnije, na snazi su bile brojne blokade koje su sprečavale ljude da putuju. Ali sada, kada su oni opet željni putovanja, giganti ne mogu da "povrate" osoblje: fali im radnika iz svih kategorija.
Mnogi su tokom krize pronašli nove poslove ili, jednostavno, trajno promenili branše.
S druge strane, nije svuda ista kriza. Emirejts je, recimo, pošto su se međunarodna putovanja oporavila tokom prošle godine, ponovo zaposlio i obučio 1.000 pilota. U nekim drugim firmama, nisu postignuti dogovori.
Avijatičari traže veće plate i bolje radne uslove, a ukoliko ne dođe do dogovora s poslodavcem - stupaju u štrajk. Takva je trenutno situacija sa skandinavskom kompanijom SAS.
(Telegraf Biznis)
Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
navijac
Otpustali radnike koji se nisu vakcinisali, eto vam sad! Kretenizam
Podelite komentar