Ovo su nove mere NBS za zaštitu građana zbog skupljih usluga banaka

NBS donela set mera u sklopu na sve glasnije žalbe korisnika

Foto: Shutterstock

Sa bankama je postignut dogovor da u narednih godinu dana, počev od 1. septembra, ne povećavaju cenu svoojih usluga, a da one banke koje su iz povećale od 1. januara 2021. godine snize visinu tih usluga za 30 procenata, ali ne ispod nivoa na kome je cena uslkuga bila pre povećanja..., rečeno je na današnjoj konferenciji za medije koju je organizovala Narodna banka Srbije. 

Guverner NBS Jorgovanka Tabaković je dodala da je Izvršni odbor NBS danas doneo dve odluke koje se tiču bankarskiih usluga, a koje će dodatno zaštititi životni standard građana.

Naglasila je da će banke ubuduće biti obavezane da centralnoj banci unapred najave nameru da menjaju cene svojih usluga, umesto da kao do sada slobodno odlučuju o tome.

Tabakovićeva je dodala da će NBS na isti način učestvovati i u odlučivanju o svim cenama koje utiču na potrošačku korpu.

Podsetimo, centralna banka je ranije najavila da će setom mera, odgovoriti na sve glasnije žalbe korisnika.

Kako je ranije najvavljeno, paket mera i propisa namenjen kako bi se zaštitio standard građana, povodom najava i odluka pojedinih banaka da povećaju naknade za određene usluge povezane s platnim računima.

Navela je, povodom pojedinih apela i poziva da NBS preduzme mere u vezi sa naknadama banaka, da intenzivno radi na rešenju tako da se na najbolji način zaštiti standard građana.

"Iako postoji nesporno pravo da svaka tema bude predmet obraćanja javnosti, ističemo da je suvišno na ovaj način govoriti o problemu na kojem NBS već ubrzano radi i kada je već obavestila javnost u kom roku će biti donete odluke od interesa za građane Srbije", kažu u NBS.

Video: Tabaković: Trudimo se da u fazi uvođenja novih usluga sprečimo kao moguće negativne pojave

(Telegraf Biznis)