Banke od avgusta poskupljuju usluge, mnoge uvode naknade i u e-bankarstvu: Evo šta ćemo sve plaćati

 ≫ 
  • 20

Vreme je godišnjih odmora, novac se više troši i baš zato treba da obratimo pažnju na to kako čuvamo platne kartice i kako ih koristimo. Banke za avgust najavljuju poskupljenje usluga, a mnoge su uvele naplatu novih naknada i u elektronskom bankarstvu.

Ukoliko ste ne svojom krivicom izgubili platnu karticu i imali iznos na računu do 3.000 dinara, vi snosite troškove. Ukoliko je iznos veći teret snosi banka. Naravno, to važi ukoliko dokažete da niste zloupotrebili karticu ili bili vidljivo nemarni.

Od avgusta banke najavljuju poskupljenje i proširenje naknada za svoje usluge koje će se plaćati. Na primer, više pokušaja za podizanje novca sa bankomata ili neuspelih plaćanja preko interneta i slično.

- Kod bezgotovinskih plaćanja postoji jedna specifičnost, a to je da se vrlo često naknade sa jednog platnog instrumenta, odnosno troškovi i gubitak, preliva na drugi platni instrument. Primer toga, jesu platne kartice inostranih kartičnih sistema gde banke kod tih transakcija generišu značajne gubitke, tu naknadu ne naplaćuju od korisnika, jer i nemaju pravo, tako da oni tu naknadu prenesu na druge platne instrumente ili uvedu neku novu naknadu - kaže za RTS Aleksandar Stanojević, zemenik šefa Sektora elektonskih plaćanja Narodne banke Srbije.

Narodna banka radi na pospešivanju platnih instrumenata koji nose niže troškove. Konkretno Dina kartica i instant plaćanja imaju daleko niže provizije što stvara uslove da se snize troškovi i kod drugih platnih instrumenata.

To je neophodno, jer su banke i pored paketa koji uključuje i neke besplatne usluge, na primer elektronskog bankarstva, počele paralelno da naplaćuju naknade koje nisu bile uključene pri odabiru paketa.

- Za same klijente je bitno da u svakom trenutku budu svesni koje iznose plaćaju na osnovu kojih transakcija, odnosno kojih usluga, i da jednom mesečno pogledaju izvod i da razumeju dobro do poslednjeg detalja šta oni sve to plaćaju. Ideja je ako sve to plaćaju, da ako su suočeni sa većim troškovima kako da smanje troškove unutar paketa ili same banke ili da pak sagledaju koje su moguće alternative - navodi Mališa Đukić, profesor Beogradske bankarske akademije.

U Americi uveliko rade kompanije koje klijentima poput banaka omogućavaju da u telefonu otvore račun, firmu, da plaćaju i obavljaju posao, ali uz znatno niže troškove.

Povećana konkurencija donosi dobrobit i klijentu i društvu, omogućavajući u celini izbor.

(Telegraf Biznis)

Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Nezakonito

    16. jul 2022 | 11:32

    Ukidaju saltere i ljudima uvaljuju aplikacije na telefone preko kojih treba sve da sami rade.Na pitanje da ne vidim i da hocu tu aplikaciju na racunaru kazu moze ali dobijas kod na telefon da startujes svaki put aplikaciju na racunaru.Pitam a sta ako mi ukradu telefon ili ga nemam kako onda da svoje pare koristim i placam bez aplikacije i šaltera ili imam 80 godina ili sam invalid.Kazu nema drugi način.DAKLE, MI SVI DA RADIMO PREKO APLIKACIJA NJIHOV POSAO BANKARSKI I JOS DA PLACAMO MESECNO ODRZAVANJE RACUNA NA KOME SAMI RADIMO.Ovo je da NBS hitno zabrani i sud proglasi protivustavnim i nezakonitim.

  • Pop

    16. jul 2022 | 10:48

    Čim plata legne dižem je i nema pljačkanja. Najbolje bi bilo da se vrati sistem plaćanja u firmi da nas lopovi bankarski prestanu pljačkati

  • Komsija

    16. jul 2022 | 10:50

    Preci na keš totalno. Pogasiti sve kartice i ostale gluposti. I sto vise raditi na crno. Pa ko duze izdrzi...

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>