Žene vlasnice samo 25 odsto preduzeća u Srbiji

Faktori koji utiču na mali broj preduzetnica u našoj zemlji su različiti i odnose se na to da one teže pristupaju kreditima, izvorima finansiranja, manje su umrežene

Na konferenciji „Snažne. Hrabre. Važne.”, Lidl Srbija zvanično je predstavio učesnice istoimenog projekta koji za cilj ima podršku žena preduzetnica, čiji će se proizvodi u nedelji od 6. oktobra naći na policama Lidla.

Tom prilikom, na konferenciji su prikazani rezultati istraživanja koje je pokazalo nepovoljan položaj žena preduzetnica u Srbiji, a panelisti su se složili da žene imaju veliki potencijal za doprinos društvu, te da im je potrebna obuhvatna podrška.

Istraživanje kompanije Lidl Srbija i Fondacije Ana i Vlade Divac, ukazuje na to da je u Srbiji i dalje mali broj žena u preduzetništvu – samo 33% preduzetnica su žene, a 25% preduzeća u Srbiji je u vlasništvu žena.

Svesna činjenice da je preduzetnicima znatno teže da sebi prokrče put do potrošača, kompanija Lidl Srbija je u martu ove godine organizovala konkurs „Snažne. Hrabre. Važne.“, u nameri da podrži i osnaži razvoj ženskog preduzetništva u Srbiji i omogući plasman proizvoda ovih uspešnih žena u svojoj mreži prodavnica. Od više desetina prijavljenih preduzetnica, kompanija Lidl Srbija odabrala je njih 26.

Ponosna sam na to što smo uspešno sproveli projekat i što ćemo ponuditi proizvode iz segmenta hrane, dodataka prehrani ili kozmetike, iz domaće proizvodnje, na čijem čelu su žene. Naše preduzetnice imaju proizvode izuzetnog kvaliteta, a od trenutka prijave pa do sada prešli smo dug put kako bi se proizvodi našli u Lidlovoj ponudi - kao rezultat imamo preko 30 proizvoda“, rekla je ispred kompanije Lidl Srbija Milica Stevanović, CSR u sektoru Nabavka.

Istraživanje Fondacije Divac pokazalo je da su faktori koji utiču na mali broj preduzetnica u našoj zemlji različiti i odnose se na to da one teže pristupaju kreditima, izvorima finansiranja, manje su umrežene, prisutna je rodna segregacija u obrazovanju, teže usklađuju rad, privatni i porodični život i često nailaze na prepreke zbog predrasuda i stereotipa o ženama u biznisu. Dodatno, one koje se i odluče za put preduzetnice najčešće osnivaju mikro i mala preduzeća – čak 99% njih.

Moramo svi zajedno da učinimo promene, da omogućimo povoljniji ambijent za razvoj malih preduzeća, izjednačimo prava preduzetnica sa pravima zaposlenih žena, omogućimo efikasnu razmenu informacija u ovoj temi, organizujemo transparentne konkurse podrške radu preduzetnica i drugo“, izjavila je Marija Jovanović ispred fondacije Ana i Vlade Divac.

Lidl Srbija, panel

Kompanija Lidl Srbija svakoj odabranoj preduzetnici u projektu „Snažne. Hrabre. Važne“ uručila specijalno priznanje za zalaganje.

Velika je stvar ući u veliki trgovinski lanac - postanete vidljivi, imate plasman proizvoda, osetite tržište, a posebno, znanje koje se dobije kroz proces pripreme je neprocenljiva škola. Saradnici iz Lidla su bili veoma predusretljivi, ljubazni, pravovremeni u povratnim informacijama i stekla sam iskustvo koje mi je trebalo. Sigurno bih se opet prijavila“, izjavila je Jelena Todorović, vlasnica „CosmoSkin“ DOO i učesnica projekta „Snažne. Hrabre. Važne.“.

U sklopu globalne inicijative za poboljšanje položaja žena na radnom mestu, kompanija Lidl Srbija potpisala je i „Principe Ujedinjenih Nacija za osnaživanje žena“, čime se javno obavezala na poštovanje i promovisanje principa jednakosti unutar kompanije, kao i tamo gde njeno poslovanje može da ima uticaj.

(Telegraf Biznis)