Sviftonomija: Šta nam turneja svetske zvezde govori o američkoj ekonomiji? Traže 40.000 dolara za karte
Čak i dok se recesija nazire, mnogi potrošači su voljni da se troše na ono što su propustili na vrhuncu pandemije
Ulaznice za turneju Tejlor Svift (33) koja nosi naziv "Eras", više neće biti u prodaji za širu javnost, saopštio je Ticketmaster pre desetak dana.
Jedna od najvećih muzičkih zvezda današnjice, posebno popularna u SAD, izazvala je haos najavom svoje aktuelne turneje i prodajom karata, zbog čega je u jednom momentu čak došlo do poremećaja na sajtu.
"Zbog izuzetno visokih zahteva za sistemima za prodaju karata i nedovoljnog preostalog inventara karata da bi se zadovoljila ta potražnja, sutrašnja javna rasprodaja za Tailor Svift | Turneja Eras je otkazana", napisao je Ticketmaster tada na Tviteru.
Iz ugla biznisa, Blumberg se ovih dana bavi time šta bi nam pomama za kartama za koncerte Tejlor Svift mogla reći o američkoj ekonomiji. Rođen je i novi termin - Sviftonomija ili na engleskom "Swiftonomics".
Turneja podrazumeva 52 koncerta, a neki preprodavci su navodno tražili 40.000 dolara ili više za ulaznice - nakon prošlonedeljne zvanične prodaje koja je u jednom momentu otkazana, jer je dostigla limit.
Tako su milioni fanova ostali "praznih ruku", verovatno spremni da plate koliko god je potrebno da bi dobili svoje mesto na koncertu svoje omiljene zvezde. Inače, fanovi popularne pevačice poznati su pod zajedničkim imenom Sviftis (Swifties).
Blumberg piše da oni, možda, ne predstavljaju "tipičnog Amerikanca", ali da dosta govore o američkoj post-kovid ekonomiji, naročito imajući u vidu da je ovu zemlju, kao i sve ostale, zahvatila ozbiljna inflacija.
Čak i dok se recesija nazire, mnogi potrošači su voljni da se troše na ono što su propustili na vrhuncu pandemije - bilo da se radi o putovanjima ili zabavi uživo. Fanovi Tejlor Svift, shodno tome, predstavljaju "ekstremnu verziju te vrste potrošača".
Milioni ljudi iz SAD, uglavnom milenijalaca i pripadnika generacije Z, koji su čekali najmanje četiri godine da ponovo vide superzvezdu uživo i izašli iz pandemije sa istorijski visokim stopama uštede, sada su spremni da se "otvore".
(Telegraf Biznis)