Poznati lanac prodavnica ima problem sa lopovima: Prodavci krive samouslužne kase
Jedan kupac iz Misisipija istakao je da ne koristi samouslužne kase zato što nekome oduzimaju posao
Izvršni direktor kompanije Volmart Dag Mekmilon upozorio je da će trgovac možda morati da zatvori prodavnice zbog krađe, ali mnogi kupci i zaposleni u kompaniji ključni problem vide u samouslužnim kasama prenosi Business Insider.
Ranije ovog meseca, Mekmilon je za CNBC rekao da je stopa krađe viša nego ikada i da će biti posledica "ako se ne ispravi tokom vremena". Od tada se javilo više od 100 Volmartovih kupaca, bivših i sadašnjih zaposlenih, moleći trgovca da se manje oslanja na samouslužne kase.
- Moraju ponovo da angažuju kasire i ukinu toliki broj samostalnih naplata - rekla je Mindi Stenli, kupac Volmarta u Kentakiju.
- Rekla bih da gube mnogo zbog toga.
Na pitanje Insajdera o navodima kupaca i zaposlenih, kao i koje alate koriste za sprečavanje krađe, da li samousluživanje predstavlja dodatne rizike na poslovanje i slično, kompanija je odbila da odgovori.
Rojters je kako navodi Insajder, pre sedam godina izvestio da najveći svetski trgovac na malo verovatno gubi oko 1% svog prihoda u SAD, ili otprilike 3 milijarde dolara svake godine, zbog krađe kupaca i zaposlenih.
- Iako ne razgovaramo o detaljima vezanim za ilegalne aktivnosti u našim prodavnicama, mi stalno istražujemo efikasne načine da zaštitimo robu, održimo niske cene i obezbedimo bezbedno okruženje za milione kupaca koje opslužujemo nedeljno - rekao je portparol Volmarta za Insajder u saopštenju.
Jedan kupac iz Misisipija istakao je da ne koristi samouslužne kase zato što nekome oduzimaju posao.
- Više bih voleo da vidim osobu koja me uslužuje nego hladnokrvnu mašinu - dodao je.
Stručnjaci za bezbednost se slažu da samoprovera otežava sprečavanje krađe.
- Prodavci uglavnom razmišljaju o samousluživanju kroz perspektivu finansijske uštede i korisničkog iskustva. Ali to inherentno znači da će biti manje pažnje na transakciju. I biće više prilika da ljudi skloni krađi budu nepošteni - kaže Met Keli, stručnjak za prevenciju gubitaka u kompaniji za bezbednosna rešenja LiveView Technologies.
(Telegraf Biznis)