Radnici "minija" delili sladolede strancima, ali ne i Kinezima: Proizvođač se izvinio za rasizam sa snimka

Vreme čitanja: oko 2 min.

Iz kompanije su saopštili da su radnici poslastice zapravo delili samo zaposlenima

Britanski proizvođač automobila Mini izvinio se danas, nakon što je na društvenim mrežama objavljen video-snimak na kojem se vidi kako njihovi radnici na Sajmu turizma u Šangaju nudi sladoled strancima, ali odbija da ga da kineskim posetiocima.

Iz kompanije su saopštili da su radnici poslastice zapravo delili samo zaposlenima, prenosi Bi-Bi-Si.

Međutim, dodali su da im je "veoma žao zbog negativnog raspoloženja koje je taj incident izazvao", te da je reč o propustu u obuci.

Istakli su da su tokom manifestacije, 18. i 19. aprila, njihovi radnici podelili ukupno 600 sladoleda.

- Pored distribucije 300 porcija sladoleda dnevno, rezervisali smo i mali deo za naše vredne kolege na licu mesta - saopštili su iz kompanije.

Kako se navodi, četiri do pet stranaca koji se mogu videti na snimku zapravo su zaposleni koji nose bedževe firme.

Na kineskoj polatformi Weibo, video-snimak je prikupio skoro 100 miliona pregleda, a incident je podstakao jednog vlogera da počne sa podelom sladoleda ispred štanda kompanije Mini, piše britanski javni servis.

Sa druge strane, bivši glavni urednik kineskog lista Global tajms Hu Ksijin rekao je da od incidenta ne treba praviti ideološko pitanje ili pitanje principa.

- Neka osoblje nauči lekcije i neka se njihovi budući događaji vrate u normalu što je više moguće. Hajde da izbegnemo da drugi prodavci budu nervozni zbog ovoga - dodao je on.

Prošle nedelje, francuski luksuzni brend Dior takođe je optužen za rasizam na kineskim društvenim mrežama zbog reklame na kojoj je prikazana azijska manekenka koja prstom povlači rub oka na gore.

Reklama, kojom je promovisana nova kolekcija šminke, brzo je uklonjena, podseća BBC.

(Telegraf Biznis)