83% mladih spremno da nosi polovnu odeću: Bum preprodaje, uglavnom Zare i Najkija
Iz platforme ThredUp kažu da su teški makroekonomski faktori, uključujući upornu inflaciju, pomogli da se poveća zamah na ovom tržištu
Louis Vuitton, Chanel i Gucci slobodno mogu da odstupe, barem kada govorimo o preprodaji odeće.
Naime, kupci takve vrste robe, koja se plasira preko određenih platformi, zaobilaze skupe brendove - iako se nude po sniženim cenama. Umesto toga, biraju polovne (second hand) komade modnih marki "srednjeg ranga".
Pristupačniji brendovi, kao što su Madewell, Zara, Urban Outfitters, Free People, Anthropologie, Abercrombie & Fitch i Levi’s - sada su ujedno i najpopularniji brendovi, sa najboljom vrednošću preprodaje, prema novom zajedničkom godišnjem izveštaju ThredUp-a, najveće svetske onlajn platforme za štedljivost i pošiljke, i istraživačke firm GlobalData.
Ponovno-nošena (re-worn) odeća je, sveukupno, brzorastuće tržište za koje se očekuje da će dostići prodaju od 70 milijardi dolara do 2027. godine, što je značajan skok u odnosu na prodaju od 44 milijarde dolara u 2023, navodi se u izveštaju.
Čak 75% potrošača je kupovalo (ili je otvoreno za kupovinu) polovnu odeću – a potražnja je samo rasla i rasla tokom pandemije. Među generacijom Z, koja je više fokusirana na vrednost i održivost, posebno je izražen afinitet prema polovnoj garderobi.
Čak 83 odsto mlađih kupaca je pazarilo ili je spremno da pazari odeću koja nije nova, navodi se u izveštaju, a prenosi CNN.
Džejms Rajnhart, izvršni direktor ThredUp-a, kaže da su teški makroekonomski faktori, uključujući upornu inflaciju, pomogli da se poveća zamah na ovom tržištu.
U izveštajima se navodi da je čak 88 brendova pokrenulo sopstvene namenske programe preprodaje prošle godine, što je povećanje od 244% u odnosu na 2021. Konkurent ThredUp-a, Poshmark, kaže da su brendovi srednjeg ranga poput Najkija i Zare - jedni od najtraženijih u martu 2023.
(Telegraf Biznis)