Posetili smo sajam poslovne avijacije u Ženevi: Luksuz na nebu, u fokusu zelena efikasnost
EBACE se vratio na scenu globalne poslovne avijacije prošle godine, posle dvogodišnje pauze zbog pandemije koronavirusa
Najveći svetski sajam poslovne avijacije EBACE koji se održava od 23. do 25. maja u Ženevi ove je godine dobio neplaniran dodatni publicitet zbog ekoloških aktivista koji su sprečavali ulazak u avione na otvorenom delu sajma, odnosno na izložbu aviona koja je postavljena na Ženevskom aerodromu.
Neki od njih, koji smatraju da poslovni avioni previše zagađuju okolinu vezivali su se za ogradu aerodroma i svojim prisiustvom čak i prekinuli poletanja i sletanja u jednom delu dana. Intervenisalo je i obezbeđenje aerodroma, a bilo je i lakše povređenih.
Da ironija bude veća, upravo je održivost jedan od, bar deklarisanih, ciljeva ovogodišnjeg EBACE čiji se organizatori sa ponosom hvale da je sajam ove godine "zeleniji nego ikad" i da je upravo održivi razvoj pravac razvoja avio industrije.
EBACE se vratio na scenu globalne poslovne avijacije prošle godine, posle dvogodišnje pauze zbog pandemije koronavirusa kao događaj “broj jedan” za sve koji se bilo na koji način bave ovim najluksuznijim, najlagodnijim i samim tim najskupljim vidom vazušnog saobraćaja.
Sajam i propratni sadržaji okupljaju proizvođače aviona i delova, njihove operatore, ili kompanije koje ih potom iznajmljuju, velike korporacije, ali i državne službe koje ih koriste za prevoz najviših službenika. Na sajmu je bilo i individualnih kupaca, kao i kompanija koje se bave uređenjem enterijera aviona, ali i brokera koji posreduju između vlasnika aviona i onih kojima je potrebna usluga "vip prevoza".
Francuski "Daso" prikazao je celokupnu gamu najnovijih modela svog prepoznatljivog poslovnog tromotorca "Falkon". Posebnu pažnju privukla je redizajnirana putnička kabina modela 10X izložena u sajamskoj hali, kao i najveći "Falkon" 2000.
Američki "Tekstron", koji je vlasnik čuvenog brenda "Cesna" predstavio je novi modela "Asend", koji je ustvari redizajnirana popularna "Cesna XLS". Statičnim delom izložbe dominiraju po brojnosti američki proizvođači - "Galfrstrim" je izložio ukupno pet velikih modela, koliko je bilo i "Cesna" biznis aviona.
Dva najveća svetska proizvođača aviona, "Erbas" i "Boing" nude svoje putničke avione - najčešće srednjelinijske "Erbas A320" ili "Boing 737", luksuzno opremljene za prevoz manjeg broja putnika uz sve pogodnosti koje pruža takav vid prevoza.
U senci događaja oko aerodroma bila je vest da je prvog dana sajma "Boeing" prodao, sasvim razumljivo za tržište najskupljih i najluksuznijih aviona koji postoje, neimenovanom kupcu za isto tako neimenovani iznost svoj ogromni "Boing 777-9" u varijanti poslovnog aviona.
Telegraf je posetio ovaj najveći svetski sajam avijacije kao gost domaće avio-kompanije Prince Aviation čiji su predstavnici boravili na sajmu gde su imali niz sastanaka i susreta sa predstavnicima vazduhoplovne industrije.
(Telergaf Biznis/Igor Salinger)