Sve poskupljuje, a jedan proizvođač cipela snižava cene svojih proizvoda: Tajna je u načinu poslovanja
Ovo je jedinstveno i biće zanimljivo videti da li će i druge kompanije slediti njihov primer, objašnjavaju analitičari tržišta
Kako inflacija nastavlja da opterećuje porodične budžete, primoravajući ljude da daju prednost kupovini dnevnih potrepština u odnosu na sve ostalo, jedan proizvođač popularne obuće snižava cene svojih proizvoda kako bi pružio olakšanje umornim potrošačima.
Kompanija Keen sa sedištem u Oregonu, koja pored radnih čizama proizvodi cipele za šetnju, čizme i sandale za vodu za malu decu do odraslih, kreće se u suprotnom smeru od većeg dela industrie. Kompanija je rešila da snizi cene, jer mnogi kupci počinju da smanjuju budžet za obuću.
Prema anketi koju je u januaru sprovela kompanija za istraživanje tržišta Circana, 56 odsto potrošača reklo je da je odložilo ili preskočilo kupovinu obuće, ili je odabralo jeftiniju opciju u poslednjih šest meseci.
Istraživanje je pokazalo da domaćinstva sa decom povlače više novca za obuću od onih bez njih, jer se roditelji odriču kupovine obuće za sebe, piše CNN.
- Porodice očigledno osećaju pritisak inflacije. Bez državne pomoći koju su mnoga domaćinstva sa decom ranije dobijala, oni sada daju prioritet zameni obuće za svoju decu, a svoje potrebe stavljaju na stranu - kaže u izveštaju Beth Goldstein, analitičar u Circani.
Kompanija je saopštila da je počela da smanjuje cene svojih proizvoda, koji se kreću od 36 dolara za dečije cipele do oko 250 dolara za cipele za odrasle.
- U proseku, sveobuhvatno snižavamo cene za 5 odsto - rekao je Džon Evons, predsednik Keena.
- Verujemo da činimo pravu stvar da pomognemo ljudima u ovom inflatornom okruženju. Želimo da ljudi nastave da uživaju na otvorenom i da mogu da idu na posao sa bezbednom obućom - rekao je on.
Keen, koji zapošljava oko 350 ljudi u SAD, proizvodi obuću u Portlandu i fabrikama u Dominikanskoj Republici i Tajlandu. Iako je Evons odbio da otkrije godišnju prodaju kompanije, rekao je da kompanija prodaje milione pari cipela godišnje u SAD i širom sveta.
Kako kompanija uspeva da snizi cene u ovakvim ekonomskim uslovima? Odgovor se krije u vertikalno integrisanom sistemu. Keen poseduje 40 odsto svog lanca snabdevanja, od izvora sirovina, preko proizvodnih pogona, do distributivnih centara.
- Ovo nam je pomoglo dok smo ulazili u 2020. i suočavali se sa izazovima u lancu snabdevanja, rastućim troškovima transporta i prekidima zbog pandemije - rekao je Evons.
Goldstein objašnjava da većina brendova reaguje na potrošače koji se povlače tako što nude povećane promocije i ne smanjuju prvobitnu cenu proizvoda.
- Ovo je jedinstveno i biće zanimljivo videti da li će i druge kompanije slediti njihov primer - kaže ona.
(Telegraf Biznis)