Avionima će upravljati sve stariji piloti: Granica za penzionisanje podiže se na 67 godina
To je skromno povećanje, ali nam daje malo vremena da dugoročna rešenja poprime oblik, kažu u avio-kompanijama
Komisija američkog Predstavničkog doma izglasala je povećanje obavezne starosne granice za odlazak u penziju za pilote komercijalnih avio-kompanija na 67 sa 65 godina, jer se industrija suočava sa stalnim nedostatkom avijatičara.
Da Americi preti cunami penzionisanja pilota, pisao je ranije i Telegraf Biznis. Članovi Komisije za saobraćaj i infrastrukturu Predstavničkog doma glasali su sa 32 prema 31 za uključivanje ove mere u predloženi zakon.
- To je skromno povećanje, ali nam daje malo vremena da dugoročna rešenja poprime oblik - rekla je Fej Malarki Blek, predsednica Regionalnog udruženja avio-prevoznika, koje predstavlja manje prevoznike koji opskrbljuju velike avio kompanije, piše CNBC.
Udruženje se zalagalo za usvajanje zakona kako bi se zaustavio gubitak pilota jer avio-kompanije imaju više letova nakon zatvaranja koje je obeležilo period pandemije. Avio-kompanije su za nedostatak pilota okrivile smanjenje usluga, posebno u malim gradovima.
Poslednji put je Kongres podigao pilot starosnu granicu za odlazak u penziju 2007. godine, kada je ona podignuta sa 60 na 65 godina.
Udruženje pilota vazdušnih linija, najveći sindikat pilota u zemlji, koji predstavlja avijatičare u velikim prevoznicima kao što je Delta
i Junajted, usprotivio se toj meri.
- Prenagljena odluka da se podnese amandman o promeni zakonske starosne granice za odlazak pilota u penziju, bez konsultovanja agencija odgovornih za bezbednost, ili proučavanja potencijalnih uticaja takve promene kao što je urađeno na drugim mestima, politički je vođen izbor koji odaje fundamentalno razumevanje avio-industrije - navodi se u saopštenju ALPA.
(Telegraf Biznis)