Er Srbija uputila zahtev kompaniji Belgrejd erport: "Odgovorno prihvatite svoje obaveze"

Vreme čitanja: oko 3 min.

Ispred avio-kompanije navode da postoji čitav niz problema sa kojima se Er Srbija već nedeljama suočava na dnevnom nivou na beogradskom aerodromu

Foto: Salinger Igor

"Odvijanje saobraćaja Er Srbije sa beogradskog aerodroma prema planiranom redu letenja i dalje je izuzetno otežano zbog usporenog rada i nedovoljnih kapaciteta pojedinih aerodromskih službi", navodi se u najnovijem saopštenju avio-kompanije.

U sadejstvu sa ostalim faktorima koji su specifični za tekuću letnju sezonu, to dovodi do učestalih faznih kašnjenja, pa i posledičnih otkazivanja letova Er Srbije sa beogradskog aerodroma, dodaje se.

Avio-kompanija navodi da iako je nedostatak osoblja na ključnim pozicijama označen kao jedan od najvećih rizika još pre šest meseci u dokumentu koji se bavio nivoom pripremljenosti za letnju sezonu, očigledno je da taj problem u međuvremenu još uvek nije rešen.

" Na zajedničkim sastancima koji su prethodili tekućoj letnjoj sezoni, predstavnici Er Srbije redovno su i iscrpno obaveštavali predstavnike kompanije Belgrejd erport o svim planovima srpske nacionalne avio-kompanije, povećanom broju destinacija, širenju flote i nezabeleženom rastu putnika, za šta su već tada postojale odgovarajuće projekcije", naglašava se dalje u saopštenju.

Ispred avio-kompanije navode da postoji čitav niz problema sa kojima se Er Srbija već nedeljama suočava na dnevnom nivou na beogradskom aerodromu i koji imaju vrlo ozbiljne posledice po redovnost saobraćaja i koji se svakim danom samo produbljuju.

Kako se navodi u saopštenju "u poslednjim danima, situacija na aerodromu sve više počinje da izmiče kontroli". Dalje stoji:

"Pri tome se ne misli samo na kašnjenja i otkazivanja usled kvara na rendgenskom uređaju za kontrolu prtljaga u četvrtak, 22. juna. To je bio samo jedan incident, a problem funkcionisanja aerodromskih službi je daleko veći od toga i hronične je prirode. Proces prihvata putnika izuzetno je usporen. Agenti na šalterima za čekiranje putnika su nedovoljno obučeni i proces traje duže nego što je standardno".

Dodaje se da traka za prtljag staje veoma često i posledično se stvaraju veliki redovi na šalterima za prijavu putnika na let.

Takođe, navodi se da usled toga, letovi se kasno zatvaraju za polazak i kasne, putnici s pravom negoduju, a prtljag neretko zaostaje na aerodromu i mora naknadno da se šalje putnicima. Tzv. drop off šalteri za predaju prtljaga već čekiranih putnika takođe često nisu u funkciji.

"Osoblje za ukrcavanje prtljaga u avion vrlo često kasni i nema dovoljno ljudi. U večernjim časovima nedostaju zaposleni u svim službama podrške, često moraju da se čekaju i agenti na gejtovima za ukrcavanje. Problemi postoje čak i na dolaznim letovima, kada putnici usled nedovoljnog broja zaposlenih na iskrcavanju prtljaga i u sortirnici, često moraju da čekaju prtljag duže nego što im je trajao let. Kada je reč o zaostalom prtljagu, on se nagomilava velikom brzinom, povratnu informaciju o statusu prtljaga je nemoguće dobiti, a postojeći zaposleni ne uspevaju ni da ga popišu, a kamoli da ga pošalju putnicima. Očigledno je da postoje problemi sa opremom i infrastrukturom, kao i da na svakom koraku u lancu nedostaju obučeni ljudi", stoji u saopštenju Er Srbija.

Navodi se da kompanija u potpunosti razume opravdano nezadovoljstvo putnika i još jednom se izvinjava svima onima čiji su letovi tokom poslednjih nekoliko nedelja kasnili ili bili otkazani.

"Istovremeno, srpska nacionalna avio-kompanija zahteva od kompanije Belgrejd erport, koja upravlja beogradskim aerodromom, da odgovorno prihvati svoje obaveze, u najkraćem roku reaguje na sve navedene probleme i stvori neophodne uslove za redovno odvijanje saobraćaja u interesu obe kompanije i naših zajedničkih putnika", zaključuje se u saopštenju.

(Telegraf Biznis)