"Veza između Srbije i Italije": Beograd u nedelju obnavlja istorijsku trku iz 1939. godine
Vesić je podsetio da su u toj trci učestvovala i četiri velika šampiona, a jedan od njih je italijanski as Tacijo Nuvolari
"Trku iz 1939. godine na ulicama našeg grada posmatralo je više od 100.000 ljudi, a Beograd je tada imao oko 300.000 stanovnika. Održana je u čast maloletnog kralja Petra, a najzaslužnija za organizaciju bila je njegova majka kraljica Marija koja je bila, kako bi se danas reklo, reli vozač", naglasio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić povodom rimejk trke Velika nagrada Beograda, koja nas očekuje za vikend.
- Takmičila se sa muškarcima, pobeđivala i vozila trke u Kraljevini Jugoslaviji i Velikoj Britaniji skoro do smrti, a tu svoju ljubav prenela je na sina, kralja Petra - dodao je Vesić i podsetio da su u toj trci učestvovala i četiri velika šampiona, a jedan od njih je italijanski as Tacijo Nuvolari.
Vesić je naglasio da je to bila njegova poslednja velika pobeda i još jedna veza između Srbije i Italije.
- U njegovom Muzeju čuva se trofej Politike osvojen u Beogradu, ispisan ćirilcom - naglasio je ministar i podsetio da je pre nekoliko godina u Beogradu održana i parada oldajmera u znak sećanja na tu veliku trku.
Kako je naveo, zamisao je da se u Beogradu napravi rimejk te trke, da se uđe u takmičenje fijat klasika gde se pravi rimejk starih trka oldtajmera.
Ambasador Luka Gori, rekao je da projekat predstavlja spoj sporta, tehnologije, kulture i istorije, koji se realizuje povodom prve beogradske međunarodne auto-moto trke organizovane 1939, a što je prilika da se svi podsetimo izuzetnog događaja kao i da se oda počast Taciju Nuvolariju koji je tada bio pobednik.
- Italija ima zlatnu istorju velikih konsturktora i vozača automobila i motocikala koji su postavili bazu industije okrenute ka inovaciji i postavljanju novih ciljeva - naveo je Gori na srpskom jeziku.
Generalni sekretar Auto moto saveza Srbije Milan Nikolić podsetio je da je AMS Srbije prepoznat kao neko ko može da organizuje reinterpretaciju trke istom rutom sa istim bolidima. U trci koja je bila preteča Formule 1.
- Posle 84 godine ćemo organizovati reinterpretaciju trke oko Kalemegdana koja je bila preteča Formule 1 - rekao je Nikolić i podsetio da je glavni organizator te istorijske trke je bio auto-moto klub Kraljevine Jugoslavije iz koga je potekao AMS Srbije.
- Publika može očekivati identične automobile koji su se vozili 1939. Voziće se istom rutom tako da će ljubitelji četvortočkaša imati priliku da vide te automobile u revijalnoj trci, koja počinje u 10 sati - rekao je on.
Imali smo san i ostvarili smo ga, rekao je Đorđo Andrijan koji je inicijator projekta kao predstavnik Motor Heritidž, i naglasio da će ovo biti velika trka u kojoj je najstariji automobil iz 1913. godine - Ćiribiri.
(Telegraf Biznis)