Jagoda je najnežnija, Tamjanika vrcava, a Ćilibarka mirna: Probali smo "vino za kraljice" na Beogradskom sajmu
Kapije Sajma naredna dva dana biće otvorene u periodu od 10 do 20.30 časova
O vinu su govorili mnogi, od Platona preko Hemingveja do Arsena Dedića. Jedna francuska narodna poslovica kaže: ,,Bože, ja pijem zvezde. Tvrdio je kaluđer Dom Perinjon kad je prvi put probao šampanjac".
Nekada se pričalo za Sava Centar da je na sat vremena od celog sveta, a danas se za Beogradski sajam kaže da je "centar vinske planete".
Tako se tokom vikenda možete "zagubiti" u vinogradima Toskane, uz taktove srednjovekovne muzike otplesati do makedonskog dvora ili pak uz čašu portugalskog vina otputovati do najzapadnije tačke Evrope. I to sve u jednom danu.
Kao što već znate, Beograd je drugi put po redu domaćin Vinske vizije Otvorenog Balkana, koji okuplja više od 600 izlagača iz brojnih vinarija, destilerija, gastronomskih kompanija, i to iz preko 28 zemalja, što je duplo više izlagača nego lane.
Polovina izlagača je iz zemalja članica Otvorenog Balkana i to 260 iz Srbije, 74 iz Severne Makedonije i 21 iz Albanije. Jučerašnji dan bio je rezervisan za profesionalne kupce i B2B sastanke, dok su Sajamske kapije danas zvanično otvorene za posetioce. Među njima se našla i ekipa Telegraf Biznisa. Evo kakve smo utiske zabeležili.
"Tražimo neka vina za izvoz"
Veliki broj posetilaca okupilo se već tokom prvog dana, a ulaznica za ovogodišnju Vinsku viziju iznosi 700 dinara, dok se čaša za degustaciju iznajmljuje po ceni od 500 dinara. Kapije Sajma naredna dva dana biće otvorene u periodu od 10 do 20.30 časova.
Među mnogobrojnim posetiocima naišli smo i na Džuliju iz kineskog grada Ningbo, a koja je inače i na posebnom zadatku - traži vinarije sa kojima će sklopiti saradnju za izvoz na kinesko tržište.
Na pitanje Telegraf Biznisa kakva vina traži, odgovara sledeće:
- Važno je da pakovanje bude atraktivno, ukus ne treba da bude previše tradicionalan - pojašnjava.
Vino za kraljice
Posebnu pažnju privukao nam je štand vinarije Varina iz Aleksandrovačke Župe, inače vinogradarske prestonice. Jedinstveni dizajn etiketa njihovih flaša nešto je što će vam zapasti za prvi pogled, dok će vas ukus njihovih vina zadržati za štandom, a priča opiti.
- Mi smo mlada vinarija, fokusirani smo na proizvodnju vina od autohtonih sorti grožđa, prokupca i tamjanike. Trudimo se da naša vina proizvodimo tradicionalnom metodom ili uz minimum intervencija, kako bi potencijal sorte što više došao do izražaja, ali smatramo da ne treba mnogo da se mešamo - priča nam Tijana Pribaković ispred vinarije.
Autohtone sorte prokupac i tamjanika, tipične za župsko vinogorje, nazivaju se kraljem i kraljicom, pa je otuda došla ideja da se ovi motivi nađu na etiketama flaša. Odnosno tri kraljice (Jagoda, Tamjanika i Tamjanika Ćilibarka) i kralj (Prokupac).
- Imamo tri ćerke, ako gledamo karakter vina, u svakom bih mogla da pronađem jedno svoje dete. Jagoda je najnežnija i najumiljatija, Tamjanika je vrcava i živahna, a Ćilibarka je mirna, zrela i ozbiljna - dodaje.
Na pitanje da li bi mogla da izdvoji omiljeno vino, diplomatski odgovara da je reč o Prokupcu.
- Ja sam ljubitelj crvenih vina, a od belih bih izdvojila Jagodu iako je ona polusiva, ali meni je to vino jako retko, specifično, samo grožđe ima isti ukus kao vino i za žensko je društvo. Sorta se zove Tamjanika Jagodarka, kada jedete grožđe imate osećaj kao da jedete jagodu.
Dodaje da je to ,,vino za kraljice".
Jedinstveni program po svakom danu možete pogledati ovde.
(Telegraf Biznis)