Franšiza Starbaksa na Bliskom istoku otpušta 2.000 radnika: Na meti osuda zbog rata između Izraela i Hamasa
Kompanija je u velikoj meri pokušavala da se suprotstavi onome što opisuje kao "stalne lažne i obmanjujuće informacije koje se dele o Starbaksu"
Bliskoistočni korisnik franšize Starbaksa počeo je da otpušta oko 2.000 radnika u svojim kafićima širom regiona nakon što se brend našao na meti aktivista tokom rata između Izraela i Hamasa. Alshaia Group sa sedištem u Kuvajtu, privatna porodična firma koja ima prava na franšizu za razne zapadne kompanije, uključujući The Cheesecake Factori, H&M i Shake Shack, izdala je u utorak saopštenje u kom priznaje otpuštanje na svojim lokacijama na Bliskom istoku i u Severnoj Africi.
- Kao rezultat kontinuirano izazovnih uslova trgovanja u poslednjih šest meseci, doneli smo tužnu i veoma tešku odluku da smanjimo broj kolega u našim Starbucks MENA prodavnicama - navodi se u saopštenju.
Alshaia je kasnije potvrdila da je otpuštala oko 2.000 zaposlenih, kako je prvi preneo Rojters. Mnogi njeni zaposleni u arapskim državama Persijskog zaliva su strani radnici koji potiču iz azijskih zemalja.
Alshaia vodi oko 1.900 Starbucks filijala u Bahreinu, Egiptu, Jordanu, Kuvajtu, Libanu, Maroku, Omanu, Kataru, Saudijskoj Arabiji, Turskoj i Ujedinjenim Arapskim Emiratima.
Zapošljavala je više od 19.000 zaposlenih, prema kompaniji sa sedištem u Sijetlu. Otpuštanja predstavljaju nešto više od 10% njegovog osoblja. Od početka rata 7. oktobra, Starbucks se našao pored drugih zapadnih brendova na meti propalestinskih aktivista zbog rata. Kompanija je u velikoj meri pokušavala da se suprotstavi onome što opisuje kao "stalne lažne i obmanjujuće informacije koje se dele o Starbucksu" koje se šire na mreži.
- Nemamo političku agendu. Ne koristimo naš profit za finansiranje bilo koje vlade ili vojnih operacija bilo gde, i nikada nismo - poručili su iz Starbucksa.
Prihod Starbucks-a porastao je 8% na rekordnih 9,43 milijarde dolara (8,68 milijardi evra) za period oktobar-decembar. Ali to je bilo niže od 9,6 milijardi dolara koje su analitičari predviđali, verovatno delom zbog bojkota aktivista. Starbucks nije jedini brend na meti aktivista u ratu. Drugi su pozvali na bojkot Mekdonaldsa nakon što je lokalni korisnik franšize u Izraelu u oktobru objavio da obezbeđuje besplatne obroke izraelskim vojnicima.
(Telegraf Biznis)