Na Dane komunikacija stiže jedan od najvećih bihejvioralnih naučnika na svetu

B. M.
Vreme čitanja: oko 5 min.

Foto: Vana Katančić

Najava jednog od najvećih intelektualaca današnjice Dana Arielyja i vodećeg kreativnog direktora Azije Eugenea Cheonga stavila je ovaj popularni festival na popis događaja koje morate posetiti.

Organizatori festivala Dani komunikacija danas su najavili prva velika imena izuzetnog programa po kojem se ovaj festival već godinama ističe – svetski poznatog bihejvioralnog ekonomiste, psihologa i naučnika koji se bavi ljudskim ponašanjem Dana Arielyja i kreativnog buntovnika iz Azije s više od hiljadu priznanja za svoj rad Eugenea Cheonga.

„Ako nemate ništa vredno, ohrabrujuće, lepo, promišljeno, poučno, smešno, zabavno, korisno, provokativno, inspirativno, šokantno ili jednostavno neverovatno za reći, onda nam, molim vas, učinite svima uslugu i začepite“, poručio je o kreativnosti i komunikacijama nagrađivani marketinški stručnjak Eugene Cheong, i time, i ne znajući, objasnio srž Dana komunikacija – festivala kreativnosti i tržišnih komunikacija koji se ovog proleća od 11. do 14. aprila 2024. vraća u Rovinj.

Jedan od vodećih svetskih stručnjaka za bihejvioralnu ekonomiju, trostruki autor bestselera New York Timesa, naučnik na Univerzitetu Duke, jedan od omiljenih TED predavača koji je inspirirao gotovo 30 miliona gledalaca te koautor uspešnog dokumentarca o (ne)iskrenosti Dan Ariely tvrdi da smo daleko manje racionalni nego što dosadašnje teorije tvrde. Njegovi često neočekivani eksperimenti dosledno su zanimljivi, intrigantni i važni za društvo, zbog čega ga je Bloomberg uvrstio u izbor 50 najoriginalnijih mislilaca sveta, a njegov je talent proučavanje ponašanja za koje smatra da nije slučajno i neuobičajeno, nego sistematsko i predvidivo, što nas čini predvidivo iracionalnima.

Kada bi naučnici bili rok zvezde, Ariely bi sigurno bio među najpopularnijima. Izrazito zanimljivim i intrigantnim stavovima, poput onoga koliko smo kao ljudi savršeno racionalno-iracionalni i predvidivo-nepredvidivi, on se bavi već godinama, a na nadolazećim Danima komunikacija i mi ćemo se udubiti u njih jer će upravo ta pitanja biti protkana kroz sadržaje našeg najdražeg tipično-netipičnog festivala”, izjavila je prigodno Dunja Ivana Ballon, dugogodišnja direktorica Dana komunikacija i festivalskog programa, HURA-e i IAB-a Croatia pa dodala:

„Danas smo najavili dolazak jednog od najvećih mislilaca sveta koji je globalni autoritet u području bihejvioralne ekonomije te jednog od najboljih kreativaca sveta, no to su samo prva dva iz niza velikih i zanimljivih imena s kojima ćemo nekoliko prolećnih dana u aprilu provesti u Rovinju na Danima komunikacija.“

Foto: Vana Katančić

Predavanja koja će ovogodišnji govornici održati, i čiji je dolazak, kako kaže Ballon, potvrđen sa svih strana sveta, upravo će sa svih strana sveta pokazati i ono što nas ponekad plaši – da svet oko nas nije jednostavan i da danas više ne možemo reći da je išta crno-belo. Ideja je Dana komunikacija pokazati da između svih ekstrema, pa i ljubavi i mržnje, postoji celi niz emocija, zbog čega nas ovaj festival uči da ništa, a pogotovo ne komunikacijsku industriju, nije moguće smestiti u stereotipne ladice. Mržnja je jaka reč i retki mogu stati iza nje, no Eugene Cheong – čovek čija se karijera proteže na 30 plodonosnih godina rada u kreativnom sektoru te broji u setovima kanskih lavova i više od hiljadu priznanja za svoj rad – razgovor s vama bez oklevanja će otvoriti rečenicom da advertising mrzi. Organizatori kažu da su se odmah zaljubili. Zašto? Jer on od struke ima opravdano visoka očekivanja.

Osim što je osvojio mnoštvo kanskih lavova i strukovnih nagrada, Eugenea Cheonga bivši je potpredsednik i glavni kreativni direktor Ogilvy Worldwidea prozvao najbriljantnijim komunikatorom unutar Ogilvyja još od samog Davida Ogilvyja. Dani komunikacija najavljuju njegovo nezaobilazno predavanje naziva Ten Things, kreativnu ostavštinu koja će ponuditi jedinstvene misli i spoznaje koje su rezultat njegova životnog iskustva u kreativnim komunikacijama.

„Naš je posao podstaknuti ljude da nešto osete. Naš je posao naterati ljude da im bude stalo. Naš je posao učiniti nešto za ljude, a ni slučajno očekivati da oni nešto učine za nas“, odlučan je Cheong, ujedno jedan od začetnika Asian Creative Revolutiona i veliko lice Ogilvyja tokom mnogih godina.

„Izvanredni kreativci, pa tako i Cheong, pokazuju nam smer kojem kao zajednica komunikatora i kreativaca moramo težiti: radu s ljudima i za ljude. Upravo je zato energija zajedništva i zajedničkog učenja koju doživljavamo na Danima komunikacija od neizmerne važnosti za sve nas, poručila je Jelena Fiškuš, predsednica Uprave HURA-e i članica Organizacijskog odbora festivala, otkrivši ujedno da će nakon ove prve objave velikih festivalskih imena uslediti nedeljne najave sjajnih predavača koji će nastupiti na glavnoj pozornici Dana komunikacija.

Prijave za učestvovanje moguće su na službenoj stranici festivala, gde su dostupne sve informacije o kotizacijama, ali i smeštaju u luksuznim hotelima Lone, Monte Mulini i Grand Park Hotelu očaravajućeg Rovinja, jedne od najlepših evropskih destinacija.

O DANIMA KOMUNIKACIJA:

Dani komunikacija prepoznati su kao jedan od najboljih događaj na svetu prema britanskom Association Excellence Awardsu zbog svog out of the box pristupa, jedinstvene festivalske ponude, visokokvalitetne produkcije i organizacije. Novo izdanje festivala – koji je poznat po tome da se na njemu okupljaju ključni predstavnici oglašivača, agencija, stručnjaci za odnose s javnošću, predstavnici medija i ostali profesionalci iz komunikacijske industrije ključni za stvaranje i pokretanje promena – i ovog proleća će u rovinjskom Loneu dočekati sve one koji komunikacijsku industriju istovremeno mrze i vole, ali prema njoj, zahvaljujući ovom festivalu koji zdušno okuplja komunikacijsku zajednicu, nikako ne mogu biti ravnodušni. Više informacija pročitajte na službenim stranicama festivala www.danikomunikacija.com.

O ORGANIZATORIMA:

Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje (HURA) vodeća je strukovno udruženje u sektoru tržišnih komunikacija u Hrvatskoj. Članice HURA-e neke su od najboljih i najnagrađivanijih domaćih agencija. HURA organizuje nacionalni festival tržišnog komuniciranja Dane komunikacija s pripadajućim takmičenjima Effie, IdejaX, MIXX i Young Lions, marketinšku akademiju HOWtoWOW, regionalnu reviju reklamnih agencija BalCannes, redovne edukacije i mnoge druge projekte. Bori se za poboljšanje tržišnih uslova i napredak čitave industrije, što uključuje lobističke aktivnosti, pregovaranje sa zakonodavcem, promociju struke, brojna istraživanja i statistike u industriji, savetovanje i drugo. Izvan granica deluje u sklopu svetskog udruženja agencija VoxComm, EACA-e (Europskog udruženja agencija za tržišno komuniciranje), ekskluzivni je predstavnik organizacija Cannes Lions i Effie Worldwide za Hrvatsku te je kroz Interactive Advertising Bureau (IAB) Croatia deo svetske mreže IAB Global Network.

Interactive Advertising Bureau (IAB) Croatia kolektivni je predstavnik i ambasador industrije interaktivnog marketinga i velike svetske organizacije IAB Global Network u Hrvatskoj. Delovanjem unutar Hrvatskog udruženja društava za tržišno komuniciranje (HURA-e), povezuje najvažnije aktere angažovane u rastu interaktivnog marketinga i insistira na najvišem standardu, a hrvatsko je tržište ovom akvizicijom postalo bogatije za brojne materijale, specijalizovane edukacije, nagrade, istraživanja, analize i network koji će ekskluzivno biti dostupni kroz IAB Croatia.

(Telegraf.rs/PR)