Decathlonov sledeći korak

M. P.
Vreme čitanja: oko 4 min.

Od početka svog putovanja 1976, Decathlon je uvek verovao u vitalnu ulogu sporta

Foto: Promo

Decathlon, globalni vodeći multi-specijalistički sportski brend, otkriva svoju novu svrhu “Move People Through the Wonders of Sport” i strategiju koja stoji iza ove nove smele ambicije da se inovativni i održivi sport svima donese. Kao deo ove evolucije, Decathlon otkriva svoj novi brend, koji uključuje dinamičan i napredan identitet i novi “orbit” logo

Od početka svog putovanja 1976, Decathlon je uvek verovao u vitalnu ulogu sporta u pomaganju društvima da budu zdravija i srećnija. A danas je ljudima sport potreban više nego ikada.

Na početku ovog transformacionog putovanja, Decathlon je napisao “North Star”, dugoročnu ambiciju da ubrza svoju misiju za dobro društva i planete. Vođen North Star-om, rodila se nova svrha: Move People Through the Wonders of Sport.

Usidren u ovu svrhu, Decathlon usvaja ambicioznu globalnu strategiju, koja obuhvata unapređeno korisničko iskustvo, snažnu posvećenost održivosti i sveukupnu modernizaciju kompanije. Jezgro korisničkog iskustva je evoluirani brend koji je danas predstavljen.

Barbara Martin-Coppola, glavna izvršna direktorica Decathlona na globalnom nivou:

“Danas se obeležava veoma poseban trenutak i u istoriji i u budućnosti Decathlona. Sada više nego ikada, svetu je potreban sport. Ima ujedinjujuću moć, i može da poboljša i fizičko i mentalno zdravlje. U Decathlonu želimo da imamo veći pozitivan uticaj na ljude, društvo i planetu - Moving People Through the Wonders of Sport. Ponosna sam što radim prema North Star-u - našoj svetlosti i ambiciji sa našim saigračima. Bilo je neverovatno videti našu raznovrsnu zajednicu kako se okuplja da proslavi ono što nas čini posebnim: omogućavajući svima da se bave sportom pod svojim uslovima. Uverena sam da će naša ambiciozna strategija, razvijajući naš način poslovanja, osigurati da Decathlon vodi sektor kao jedinstven i pouzdan sportski brend."

Novi identitet brenda i portfolio

Upečatljiv novi identitet Decathlona odražava ambiciju brenda dok slavi svoju prošlost. Zajedno sa dinamičnom plavom, sada pozdravlja novu ikonu brenda – "Orbitu" – izražavajući pokret, ambiciju da dostigne nove visine, i cirkularnost, u srcu Decathlonovog održivog poslovnog modela.

Decathlon oslobađa pun potencijal brenda da donese sport svima kroz novi i pojednostavljeni portfolio brenda sa specijalistima 9 kategorija: Quechua (planina), Tribord (voda i vetar), Rockrider (biciklizam na otvorenom), Domyos (fitnes), Kuikma (reket), Kipsta (timski sportovi), Caperlan (divljač), Btwin (urbano jedriličarenje i mobilnost) i Inesis (sportovi preciznosti), i 4 ekspertska brenda: Van Rysel, Simond, Kiprun i Solognac.

Poslovni model zasnovan na održivosti

Sve dobro što sport može da učini za živote ljudi i društva ne može biti na štetu planete.

Decathlon ima za cilj da bude pokretač i obavezao se da će postati Net Zero do 2050.

DECATHLON ciljevi dekarbonizacije su (obimi 1, 2 & 3):

  • ● 20% apsolutno smanjenje CO2 emisije u 2026.

  • ● 42% apsolutno smanjenje CO2 emisije u 2030 i net zero do 2050.

Foto: Promo

Snažno angažovan na dostizanju svoje ambicije, Decathlon je, drugu godinu zaredom 2023. razdvojio svoj rast i emisije CO2.

Decathlon radi ruku pod ruku sa dobavljačima i partnerima na otključavanju održivosti u celom lancu snabdevanja. Sa ovim pristupom saradnje, Decathlon radi sa dobavljačima na dekarbonizaciji procesa i otvara put novim poslovnim modelima zasnovanim na kružnosti i produženom životnom ciklusu proizvoda.

To takođe znači da širom asortimana proizvoda Decathlon povećava životni vek proizvoda i omogućava kupcima da ponovo koriste, popravljaju i recikliraju svoje proizvode.

Novo korisničko iskustvo oblikovano digitalnim pristupom

Decathlon koristi moć digitalnih tehnologija sa globalnim preuređenjem veb-sajta za e-trgovinu kako bi kupcima pružio besprekorno iskustvo kupovine bilo kada i bilo gde. Decathlonov digitalni lanac snabdevanja je ponovo osmišljen pomoću najboljih alata u klasi i AI algoritama kako bi se omogućilo precizno predviđanje, planiranje asortimana i parametri zaliha.

Ovo je već dovelo do značajnog smanjenja nivoa zaliha i mnogih poboljšanja, uključujući smanjenje troškova transporta, ugljičnog otiska i vremena isporuke.

Decathlon takođe lansira nove načine da svoje kupce upusti u impresivno iskustvo, uključujući svoju 3D Shopping aplikaciju za kupovinu na Apple Vision Pro u SAD.

U narednim mesecima, više od 1.700 prodavnica širom sveta biće renovirano sa potpuno novom postavkom, nudeći kupcima intuitivnu navigaciju, povećanu vidljivost proizvoda, angažovanje fizičkih i digitalnih ekrana i estetski prijatnu atmosferu.

Inovacije u srcu multi specijalističkog sporta brenda

Svakog dana, preko 850 inženjera i 400 dizajnera u Decathlonu izmišlja, stvara, dizajnira i isprobava nove materijale i proizvode. Rezultat je skup revolucionarnih sportskih rešenja sa 900 patenata.

Organizacija Decathlona je oblikovana ovom kulturom i uključuje ekspertske timove kao što su Booster Innovation – podrška lokalnim timovima, Sports Lab – posvećena proučavanju sporta i dinamike ljudskog tela, AddLab – centar za 3D prototipe i Advanced Design – dizajniranje sportskih i iskustva budućnosti.

Gledati u budućnost kao jedan

Decathlon ima za cilj da postane jedna od najinkluzivnijih organizacija na svetu. U 2023. godini, Decathlonov izvršni tim je po prvi put u svojoj istoriji postigao paritet, a kompanija je preuzela obaveze bez presedana za 2026., uključujući merenje zastupljenosti, uključenosti i pripadnosti, delovanje na osnovu toga i postavljanje globalnih standarda i najboljih performansi u klasi u DEI.

Decathlon gradi i jača zajednice kao što su žene u liderstvu i pridruženim programima, stvarajući spoljna partnerstva sa ekspertima DEI. Decathlon je 2023. godine dobio nekoliko industrijskih priznanja uključujući i 10. mesto u Forbsovoj maloprodajnoj i veleprodajnoj kategoriji za svetskog "Najboljeg poslodavca za žene".

O Dechatlonu

Globalni multi-specijalistički sportski brend za početnike i vrhunske sportiste, Decathlon je inovativni proizvođač sportske opreme za sve veštine. Sa više od 100.000 saigrača i 1.700 prodavnica širom sveta, Decathlon i njegovi timovi rade od 1976. godine na ispunjavanju aktuelne ambicije : Move people through the wonders of sport, kako bi im pomogli da budu zdraviji i srećniji u održivoj budućnost.

(Telegraf Biznis)