Zašto kafa iz kesice u prodavnici košta 30, a u kafiću 230 dinara: Ovo u stvari plaćate
Nema sumnje da ste bar jednom u životu pomislili da su cene u kafićima značajno veće u odnosu na cenu proizvoda u prodavnicama, mi vam sada predstavljamo zašto je to tako
"Da platim 230 dinara mućenu kafu? Pa radije ću je popiti kod kuće za 30 dinara", rečenica je koju smo svi nekada izgovorili, uglavnom 10 dana pred platu. Ipak, mi vam sada predstavljamo zašto i te kako ima smisla da su cene u kafićima i te kako skuplje, u odnosu na prave cene u prodavnici.
Koncept dodate vrednosti
Na osnovu pomenutog primera, plastično objašnjeno, u dodatu vrednost mućene kafe, uračunato je to što sedite u kafiću koji je neko opremio, očistio, da vam je neko napravio kafu i uslužio vas. Tih 200 dinara razlike, predstavlja upravo dodatan užitak koji ne biste imali kod kuće.
Dakle, vi za izdvojen novac ne plaćate "samo mućenu kafu" već i uslugu.
Dodata vrednost kao marketing
Ako se koristimo primerom "instant kafe", kako tačno odrediti gde želite da popijete kafu, budući da je skoro svuda istog ukusa?
Upravo je ovo situacija koja nudi brojne mogućnosti, a kompanije rade sve što mogu da iskoriste pomenuti potencijal, budući da je konkurencija nemilosrdna i nema prostora za prazan hod.
Baš zbog toga ćete naići na različite, u ovom slučaju kafiće, koje vam nude da uživate u kafi u društvu životinja koje vas ujedno zabavljaju, ili dok igrate neke društvene igre koje su takođe u ponudi, ili pak da sedite napolju dok pijete kafu pored vatre ušuškani u ćebe. Mogućnosti su mnogobrojne, a svako se trudi da bude drugačiji i na takav način privuče mušterije.
(Telegraf Biznis)