Sve više nemačkih restorana uvodi ovu naknadu: Razlog se krije u popularnoj praksi gostiju

M. P.
Vreme čitanja: oko 1 min.

Čest slučaj je da se gosti uprkos rezervaciji ne pojave

Foto: Freepik/drazen_zigic

Sto je postavljen, vino je otvoreno i jelo pripremljeno - samo gosti nedostaju. Nemački ugostitelji se sve više plaše ovakvog scenarija, posebno u elitnom sektoru, pa stoga pribegavaju novoj metodi - uvođenju naknade za nedolazak uprkos rezervaciji.

Prema nemačkom udruženju hotela i restorana (Dehoga), povećao se broj takozvanih nedolazaka, tj. nepojavljivanja uprkos rezervaciji ili otkazivanja u vrlo kratkom roku, prenosi Fenix-magazin.

Prema rečima Christiana Hellera iz nemačkog veća za bonton, obaveza se kompenzira “strahom od bolje opcije”. Ljudi se boje obavezati se i sve opcije drže otvorenima do poslednjeg trenutka.

Kako javlja Focus.de, jedan od restorana koji su uveli ovakvu praksu je restoran “bi:braud“ u Ulmu.

- Sve je uobičajenije da ljudi rezervišunekoliko restorana i u kratkom roku odluče: Ići ćemo tamo. Prazni stolovi su posebno neugodni, posebno za restorane s manjim brojem stolova, s posebno kvalitetnim jelovnikom, tj. s visokom cenom robe, s dugim rokovima rezervacije i nedostatkom gostiju. Nije moguće ustupiti prazan sto drugim gostima - kaže somelijer Holger Baier.

U restoranu “bi:braud” gosti dobijaju informaciju o otkazivanju uz ostale detalje željene rezervacije putem e-pošte. Zbog toga moraju ponovo da potvrditi rezervaciju na portalu za rezervacije i priložesvoju kreditnu karticu.

Osim toga, informacije o naknadama za nepojavljivanje ili kasno otkazivanje pojavljuju se kao iskakajućiprozor prilikom rezervacije. Neki restorani ponovo zovu svoje goste na dan poseta i pitaju dolaze li. Uz takav lični kontakt, jednostavno nepojavljivanje postaje teže.

Naknada za nepojavljivanje u restoranu u Ulmu postoji već dve godine, ali prema Baieru zapravo je naplaćena samo dva puta.

- Srećom imamo pouzdane goste - kaže Holger Baier.

(Telegraf Biznis)