Na rafovima u prodavnicama kafa, mleko i prave zlatne poluge: Nova ponuda u radnjama "raspametila" kupce

Vreme čitanja: oko 2 min.

Raznovrsne zlatne poluge veličine nokta, težine između 0,1 grama i 1,87 grama, prodaju se na prodajnim mestima CU od aprila

Foto: Pixabay

Pored mleka, kafe, možda i kobasica, južnokorejske prodavnice imaju novu popularnu stavku na meniju - zlatne poluge. Najveći lanac prodavnica u zemlji, CU, sarađuje sa Korejskom korporacijom za kovane i sigurnosne štampe (KOMSCO) kako bi kupcima ponudio mini zlatne poluge.

Raznovrsne zlatne poluge veličine nokta, težine između 0,1 grama i 1,87 grama, prodaju se na prodajnim mestima CU od aprila. Štanglica od 1,87 grama prodaje se za 225.000 vona (165,76 dolara), a šipka od 0,5 grama za 77.000 vona.

Po ceni od 113.000 vona po komadu, šipke od 1 grama rasprodate su u roku od dva dana, prema izveštajima lokalnih vesti. Barovi dolaze sa porukama čestitki, rođendanskim željama, pa čak i dizajnom za tipove ličnosti.

Ljudi u svojim 30-im godinama su bili najaktivniji u kupovini ovih zlatnih poluga, što je činilo preko 41% ukupne prodaje od njihovog lansiranja, prema CU-ovoj aplikaciji za komercijalne telefone Pocket CU. Oni u 40-im godinama čine 35,2% prodaje, a slede ljudi u 50-im godinama sa 15,6%. Ljudi u 20-im godinama činili su 6,8% ukupne prodaje.

Potražnja za polugama i kovanim novcem u Južnoj Koreji porasla je 27% na godišnjem nivou na 5 tona u prvom kvartalu ove godine usred rasta cena žutog metala, saopštio je Svetski savet za zlato u nedavnom izveštaju. Ovo je najoštrije tromesečno povećanje kupovine zlata u Južnoj Koreji za više od dve godine, primetio je VGC.

Druge prodavnice su takođe na talasu poluga. U južnokorejskom lancu prodavnica GS25, kupci mogu da kupe male zlatne oblatne iz automata.

- Uobičajeno u vremenima ekonomske neizvesnosti kada lokalna valuta depresira, potražnja za zlatnim fizičkim nakitom će se povećati jer domaći investitori traže ulaganje u imovinu sigurne luke - rekao je Heng Koon Hov, šef tržišne strategije, globalne ekonomije i istraživanja tržišta u UOB.

Prema podacima Korejske berze zlata, cene zlata su porasle na rekordnih 456.000 vona (335,3 dolara) za 3,75 grama, ili 0,13 unce. Nasuprot tome, Korejac je pobedio je do sada ove godine oslabio preko 5% u odnosu na dolar, trenutno trgujući na 1.358,7 u odnosu na dolar, prenosi CNBC.

VGC je primetio nedavni trend rasta interesovanja za ulaganja među mlađom kohortom u Aziji, čak i kada cene zlata obaraju rekordne vrednosti.

- Mnoge azijske ekonomije se po prvi put u generaciji suočavaju sa inflacijom i finansijskom neizvesnošću - rekao je za CNBC putem e-pošte šef centralnih banaka VGC Global Shaokai Fan. „Ima smisla da mnogi mlađi investitori istražuju zlato kao način za diversifikaciju i zaštitu svoje imovine.

Potrošači u najvećoj azijskoj ekonomiji, Kini, takođe kupuju zlato, a sakupljanje malih pasulja od 1 grama u staklenim teglama postaje trend među mladima u zemlji. Kina je takođe vodeća potražnja potrošača za polugama, a ta zemlja je pretekla Indiju 2023. i postala najveći svetski kupac zlatnog nakita. Odvojeno, u SAD prošle godine, gigant maloprodajnog skladišta Costco postao je popularna prodavnica na jednom mestu za zlatne poluge od jedne unce po ceni od blizu 1.900 dolara.

(Telegraf Biznis)