Godinu od tragedije sa Titanom, druga podmornica hoće da se spusti do Titanika kako bi dokazala da je moguće
"Ako postoji nešto pozitivno što možemo izvući iz ove situacije, to je da će biti još više ulaganja u podmornice za duboko more", sramna je izjava nove kompanije
Danas je tačno godinu dana otkako je turistička podmornica Titan nestala u Atlantiku. I dok je svet i dalje imao nadu da je petoro putnika, koji su se podmornicom uputili do olupine Titanika, živo, stigle su jezive vesti: podmornica je pretrpela katastrofalnu imploziju, a svih pet života je izgubljeno. I dok bi katastrofe poput ove trebalo da ugroze čitavu industriju, događaj je stvorio priliku za operatere podmornica da udvostruče svoje poruke o bezbednosti i kompaniju OceanGate okarakterišu kao "divlji startap".
Jedan od vodećih podizvođača, željan da pokaže kako Titan podmornica nije ispunila industrijske standarde koji mogu učiniti putovanja na dno okeana relativno sigurnim, već planira svoje vlastito putovanje do olupine Titanika, kuda je Titan trebalo da ide prenosi Si-En-En.
Industrijski lider Triton Submarines imao je pomalo sramnu izjavu:
"Ako postoji nešto pozitivno što možemo izvući iz ove situacije, to je da će biti još više ulaganja u podmornice za duboko more".
Samo nekoliko dana nakon nesreće sa OceanGate-om, milijarder nekretnina Leri Konor je navodno bio na telefonu sa izvršnim direktorom Triton-a, nagovarajući ga da izgradi podmornicu koja bi uverila svet da putovanja podmornicama, čak i do dubina Titanikove olupine, mogu biti obavljena bezbedno, prema Wall Street Journal-u.
Triton je preko svog portparola rekao CNN-u da je putovanje u ranoj fazi planiranja i da "još uvek ne mogu deliti vremenski raspored".
OceanGate zatvorio poslovanje u julu
Kompanija je bila rastući, ali kontroverzni igrač. U svojoj težnji da "poveća pristup dubokom okeanu kroz inovacije", OceanGate je često zaobilazila propise i suprotstavljala se industrijskim standardima piše američki list.
Osnivač Stockton Rush, jedan od petoro poginulih na Titanu, tvrdio je da je njegov nekonvencionalni trup od ugljeničnih vlakana siguran, čak i nakon što su ga stručnjaci upozorili da nije tako siguran kao skuplji titanijum koji koriste konkurencija.
- U nekom trenutku, sigurnost je jednostavno čisti gubitak. Mislim, ako želite biti samo sigurni, nemojte ustajati iz kreveta. Ne vozite automobil. Ne radite ništa - poručio je Rush jednom novinaru.
Sa brend imenom koje neugodno podseća na nesrećnu podmornicu, Triton Submarines je protekle godine uložio napore da se jasno razlikuje od OceanGate-a.
Dva glavna razloga su:
OceanGate je bila divlja operacija koja je zaobilazila regulative i ignorisala ponovljena upozorenja uskog kruga istraživača dubokog mora.OceanGate-ovi dizajni podmornica bili su toliko eksperimentalni da nijedna druga komercijalna podmornička operacija nikada ne bi ponovila iste.
Triton, čiji su investitori milijarder menadžer hedž fondova Rej Dalio i filmski reditelj Džejms Kameron, brzo ističe akreditive koje je OceanGate zaobišao, kao što su testiranja njihovih plovila od strane trećih strana poput Američkog biroa za brodarske poslove.
- Duboki okean nije mesto za kompromise. Trebalo bi da bude vrlo jasno svima sada da događaji u Severnom Atlantiku, način vođenja operacije i eksperimentalna priroda plovila, nemaju nikakve veze sa visoko profesionalnim, sigurnim i uspešnim sektorom - poručuju ispred Tritona.
(Telegraf Biznis)