Hrvatska gubi sve više turista zbog visokih cena: Čak i komšije radije putuju do daljih destinacija
Dok cene na Jadranu divljaju, građani BiH okreću se Turskoj, Tunisu ili Egiptu
Zahvaljujući čistom Jadranskom moru, prekrasnim obalnim gradovima i ugodnoj klimi, Hrvatska je izuzetno poželjna turistička destinacija. Međutim, sa porastom popularnosti dolazi i do poskupljenja, pa su građani Bosne i Hercegovine, barem oni koji sebi mogu priuštiti da odu na odmor, uprkos tome što im je obično potrebno nekoliko sati da stignu do Jadrana, počeli da traže na drugim, povoljnijim lokacijama mesto za uživanje.
U Makarskoj je tokom leta bilo na hiljade turista iz Bosne i Hercegovine, a danas ih, kažu oni koji iznajmljuju smeštaj, nema ni blizu, piše Večernji list.
Sada su tu Mađari, Italijani, Česi, oni koji sebi mogu da priušte skupe odmore. Kako se navodi, ako je prosečna mesečna plata isplaćena u BiH za april 2024. godine iznosila 702,5 evra, a sindikalna potrošačka korpa koju je obračunao Savez samostalnih sindikata BiH za maj 2024. iznosi 1.510 evra, onda je računica jasna. Većina građana Bosne i Hercegovine ne može sebi priuštiti odlazak na more u Hrvatsku.
Četvoročlana porodica koja ovog leta odluči da provede sedmodnevni odmor na Makarskoj rivijeri moraće izdvojiti od 460 do 1300 evra samo za smeštaj, u apartmanima, dok smeštaj sa doručkom u hotelima trenutno košta između 1400 i 3500 evra.
Međutim, na gore navedenu cenu treba dodati i cene hrane i pića, a za ručak ili večeru sa pićem u restoranu biće potrebno izdvojiti minimalno 60 evra za četiri osobe, dok je za nešto drugo sa menija potrebno izdvojiti znatno više novca, a kada se tome dodaju kolači ili sladoledi, jedan obrok za četvoro košta oko oko 100 evra.
Dok cene na Jadranu divljaju, građani BiH okreću se Turskoj, Tunisu ili Egiptu.
Cene u Turskoj približavaju se onima u Hrvatskoj, te je tamo za sedmodnevno letovanje za dve osobe potrebno od 1800 do 2050 evra, ali Turska i dalje ima svoje stalne klijente. Visoke cene na Jadranu u Hrvatskoj dovode do razočaranja i preusmeravanja na povoljnije destinacije.
(Telegraf Biznis)