Novi otkazi u Nemačkoj: Do kraja godine bez posla ostaje 1,500 radnika ove državne kompanije
U narednih pet godina planira se gašenje 30 hiljada radnih mesta
Nemački železnički operater će otpustiti oko 9 odsto zaposlenih nakon što su neto gubici na godišnjem nivou porasli oko 16 puta u prvoj polovini 2024. godine. Dojče Ban (Deutsche Bahn) se sprema da ugasi 30 hiljada radnih mesta u narednih pet godina, a 1.500 radnih mesta će nestati ove godine, saopštila je kompanija krajem nedelje.
Gubici iznose 9 odsto ukupne baze osoblja Dojče Bana, iako će to prvenstveno biti administrativne uloge koje će biti pogođene.
Ekstremni vremenski uslovi, štrajkovi i ulaganja u popravku zastarele železničke mreže uticali su na profitabilnost železničkog operatera ove godine.
Neposredno pre nego što je najavio otpuštanje radnih mesta, Dojče Ban je rekao da je njegov neto gubitak u prvoj polovini godine dostigao 1,2 milijarde evra,
dok je u istom periodu godinu dana ranije pretrpeo gubitak od 71 milion evra.
Operativni gubici iz njegovog osnovnog poslovanja takođe su iznosili 1,2 milijarde evra, u poređenju sa 339 miliona evra u prvoj polovini 2023. godine.
Dojče Ban sada cilja na godišnji operativni profit, posebno prilagođenu zaradu pre kamata i poreza, od oko milijardu evra. U martu je predviđao da će ovaj ukupni iznos biti više od milijardu evra.
Firma je takođe blago snizila prognozu prihoda, što odgovara prošlogodišnjim 45 milijardi evra.
Što je pozitivnije za kompaniju, dugom opterećen Dojče Ban očekuje milijarde otplate od nemačke vlade kao deo novog programa podrške renoviranju železnice.
- DB grupa je još jednom povećala svoje kapitalne izdatke u železničkoj mreži i boljim železničkim uslugama u prvoj polovini 2024. godine zahvaljujući velikom povećanju vladinog finansiranja - navodi se u saopštenju operatera.
Kompanija je saopštila da je uložila 4 milijarde evra u svoje železničke mreže i usluge u prvoj polovini godine, što je povećanje od 35 odsto u odnosu na prošlu godinu.
Nakon decenija nedovoljnog ulaganja, izvršni direktor Ričard Luc rekao je da mreža trenutno "stari" i da je "sklona kvarovima".
Vlada se trenutno nada da će potrošiti 30 milijardi evra na renoviranje do 2037. godine. Ovo je smanjenje u odnosu na prethodni cilj od 45 milijardi evra, koji je ukinut zbog zabrinutosti zbog tereta duga Nemačke, prenosi Juronjuz.
(Telegraf Biznis)