Prodaje se preduzeće za vodene puteve Ivan Milutinović - PIM, početna cena 20 miliona evra

V. K.
Vreme čitanja: oko 5 min.

Zainteresovana lica mogu podneti prijave za učešće u Postupku najkasnije do 25. oktobra

Foto: Shutterstock/DIVA.photo

Na osnovu člana 26. Zakona o privatizaciji ("Sl. glasnik RS" br. 83/14, 46/15, 112/15 i 20/16 - Autentično tumačenje) i člana 5. Uredbe o uslovima, postupku i načinu prodaje kapitala i imovine metodom javnog prikupljanja ponuda sa javnim nadmetanjem („Sl. glasnik RS“, br. 122/14, 61/15, 12/16 i 68/17), Ministarstvo privrede (u daljem tekstu: Ministarstvo) objavljuje:

Javni poziv za učešće u postupku javnog prikupljanja ponuda sa javnim nadmetanjem raadi prodaje kapitala subjekta privatizacije preduzeća za vodene puteve Ivan Milutinović - PIM AD Beograd (Savski Venac), MB: 07015488

Šifra postupka: JP 11/24

Ministarstvo poziva sva zainteresovana lica za učešće u postupku privatizacije žSubjekta privatizacije modelom prodaje kapitala, metodom javnog prikupljanja ponuda sa javnim nadmetanjem (u daljem tekstu: Postupak), da podnesu svoje prijave za učešće u Postupku (u daljem tekstu: Prijava).

Kvalifikacioni uslovi za učešće u Postupku

Pravo na učešće u Postupku ima domaće pravno lice, koje je podnelo zahtev za otkup Prodajne dokumentacije, potpisalo ugovor o čuvanju poverljivih podataka i otkupilo Prodajnu dokumentaciju i koje ispunjava sledeće kvalifikacione uslove:

  • da ima registrovanu pretežnu delatnost iz Sektora F - Građevinarstvo, koja je registrovana pre 31.12.2023. godine, i
  • da je samostalno ostvarilo poslovni prihod u 2023. godini u iznosu od najmanje 8 milijardi dinara, i
  • da je samostalno ostvarilo poslovni i neto dobitak u 2023. godini.

Struktura kapitala

Ukupan registrovani kapital je akcijski, izdat u okviru jedne emisije akcija CFI kod ESVUFR, ISIN broj RSPIMBE96219, sa ukupno 5.449.611 akcija, od čega je:

3.222.231 akcija (59,12772% kapitala) u vlasništvu Republike Srbije;

189.117 akcija (3,47028% kapitala) u vlasništvu Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje;

132.395 akcija (2,42944% kapitala) u vlasništvu Fonda za razvoj Republike Srbije;

1.905.868 akcija (34,97256% kapitala) u vlasništvu ostalih akcionara.

Osnovni kapital (APR)

Upisani novčani kapital: 5.449.611.000,00 RSD. Uplaćen novčani kapital: 5.439.378.000,00 RSD 23.07.2021, 10.233.000,00 RSD 22.12.2021.

Opis i vrednost predmeta prodaje

Predmet prodaje čini Paket akcija sastavljen od 3.543.743 akcije CFI kod: ESVUFR, oznake ISIN broj: RSPIMBE96219, što predstavlja 65,02744% ukupnog kapitala Subjekta privatizacije, od čega je: 3.222.231 akcija ili 59,12772% kapitala u vlasništvu Republike Srbije, 189.117 akcija ili 3,47028% kapitala u vlasništvu Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje i 132.395 akcija ili 2,42944% kapitala u vlasništvu Fonda za razvoj Republike Srbije.

Prema izveštaju ovlašćenog procenitelja, ukupna procenjena vrednost kapitala Subjekta privatizacije na dan 31. decembar 2023. godine iznosi 31.494.772 EUR.

Početna cena

Početna cena za prodaju kapitala iznosi 100% procenjene vrednosti kapitala Subjekta privatizacije na dan 31. decembar 2023. godine, koji se nudi na prodaju, odnosno 20.480.243,97 EUR.

Sredstva plaćanja su evro (EUR) ili dinar (RSD) - protivvrednost obračunata po srednjem kursu za evro Narodne banke Srbije, na dan saldiranja.

Proglašeni kupac prodajnu cenu plaća odjednom.

Rok i način podnošenja prijave u Postupku

Zainteresovana lica mogu podneti prijave za učešće u Postupku najkasnije do 25. oktobra 2024. godine do 12:00 časova po lokalnom vremenu u Republici Srbiji.

Prijava se podnosi u okviru zatvorenog koverta, zajedno sa ponudom, sve u skladu i na način definisan Uputstvom za ponuđače.

Samo blagovremene i potpune prijave će biti razmatrane.

Otkup prodajne dokumentacije

Prodajnu dokumentaciju čine:

  • Ugovor o čuvanju poverljivih podataka,
  • Privatizaciona dokumentacija,
  • Uputstvo za ponuđače,
  • Obrazac prijave za učestvovanje u Postupku,
  • Nacrt Ugovora o prodaji.
  • Prodajna dokumentacija će biti dostupna od 1. oktobra 2024. godine.

Naknada za otkup Prodajne dokumentacije iznosi 150.000,00 RSD.

Zahtev za otkup prodajne dokumentacije (u daljem tekstu: Zahtev) se podnosi Ministarstvu u pisanoj formi poštom na adresu Kneza Miloša 20, 11000 Beograd, Republika Srbija i/ili elektronskom poštom (e-mail) na adrese marko.ljuboja@privreda.gov.rs i maja.antal@privreda.gov.rs sa jasnom naznakom „Zahtev za otkup prodajne dokumentacije-šifra postupka: JP 11/24”, najkasnije do 15. oktobra 2024. godine do 12:00 časova po lokalnom vremenu u Republici Srbiji.

Zahtev mora sadržati sve kontakt podatke podnosioca Zahteva (pun naziv, adresa, matični broj, PIB, e-mail adresa i kontakt telefon), a u protivnom će se smatrati neurednim i Ministarstvo na isti neće odgovoriti.

Po prijemu urednog Zahteva, ovlašćenom licu podnosioca Zahteva biće ispostavljena elektronskom poštom instrukcija za uplatu naknade za otkup Prodajne dokumentacije i biće mu upućen na potpis Ugovor o čuvanju poverljivih podataka.

Nakon uplate naknade za otkup Prodajne dokumentacije, dostavljanja Ministarstvu uredno potpisanog Ugovora o čuvanju poverljivih podataka i dokaza o ovlašćenju za lice koje je potpisalo Ugovor o čuvanju poverljivih podataka, zainteresovana lica mogu preuzeti Prodajnu dokumentaciju u prostorijama Ministarstva, na adresi: Kneza Miloša 20, 11000 Beograd, I sprat, svakog radnog dana od 8:00 do 15:00 časova ili zahtevati dostavljanje dokumentacije putem pošte ili elektronske pošte na adresu iz Zahteva. Ministarstvo ne snosi odgovornost u slučaju gubitka ili zakašnjenja pri dostavljanju bilo kog dokumenta.

Bankarska garancija na ime Depozita

Sva zainteresovana lica dužna su da dostave Bankarsku garanciju na ime Depozita u iznosu od 2.048.024,40 EUR, kako je predviđeno Uputstvom za ponuđače.

Na iznos depozita se ne obračunava kamata.

Obilazak Subjekta privatizacije

Sva zainteresovana lica mogu da, po preuzimanju Prodajne dokumentacije, a do isteka roka za podnošenje prijave, zakažu posetu Subjektu privatizacije u cilju pregleda imovine i poslovnih knjiga Subjekta privatizacije, kao i obavljanja intervjua sa rukovodstvom, na način kako je predviđeno Uputstvom za ponuđače.

Datum, vreme i mesto otvaranja prijava

Otvaranje Glavnog koverta i koverte sa oznakom: „Podaci o ponuđaču” održaće se 28. oktobra 2024. godine u prostorijama Ministarstva privrede, na adresi: Kneza Miloša 20, 11000 Beograd, u 10:00 časova po lokalnom vremenu u Republici Srbiji.

Pravo da prisustvuju imaju svi učesnici, njihovi zastupnici ili punomoćnici.

Koverat sa oznakom „Ponuda“ otvara se samo ukoliko Komisija odobri prijavu za učešće.

Učesnik čija prijava je odobrena dužan je da prisustvuje otvaranju Koverta sa oznakom „Ponuda“. U suprotnom, smatraće se da je odustao od svoje ponude i gubi pravo na vraćanje depozita.

Izmene Javnog poziva

U slučaju potrebe Ministarstvo zadržava pravo da u bilo kom trenutku izmeni sve ili pojedine elemente iz ovog javnog poziva i ne snosi bilo kakvu odgovornost za eventualne troškove ili štete koje su takve izmene prouzrokovale.

Ministarstvo će poništiti Javni poziv za učešće u Postupku u slučaju saznanja za okolnosti koje u potpunosti onemogućavaju sprovođenje Postupka.

(Telegraf Biznis)