Rešenje za carinske tarife? Folksvagen otvoren ustupanju nekih od svojih fabrika u Evropi kineskim firmama
Nemačka Folksvagen grupa, suočena sa padom potražnje u Evropi i viškom kapaciteta, mogla bi da ustupi neke od svojih fabrika kineskim proizvođačima električnih vozila.
Višak proizvodnih kapaciteta mogao bi se preneti na kineske kompanije kroz partnerske ugovore. One će, zauzvrat, imati priliku da proizvode električna vozila u Evropi, što će omogućiti kineskim proizvođačima automobila da izbegnu uvozne dažbine EU.
O tome su za Fajnenšel tajms (FT) govorili čelnici nemačkog koncerna.
Generalni direktor Folksvagenove podružnice Audi Gernot Delner je izjavio da je navedeni scenario sasvim moguć, dodavši da "veruje u slobodnu trgovinu".
Audi već ima partnerstvo sa proizvođačem električnih vozila SAIC za proizvodnju električnih vozila u Kini. Sličan sporazum bi mogao da se zaključi i za fabrike u Nemačkoj.
- Otvoreni smo za sve pregovore o bilo kojem pitanju sa bilo kojim partnerom. U dinamičnom svetu, morate biti otvoreni za sve mogućnosti - rekao je u odvojenom intervjuu finansijski direktor Folksvagena Dejvid Pauels.
Ovaj komentar dolazi u trenutku kada evropski proizvođači automobila nastoje da pređu na električne automobile (EV), segment u kojem kineski brendovi poput BYD proizvode tehnološki naprednija vozila, uz pomoć subvencija iz Pekinga i niže osnovne cene.
Decenijama je Kina bila najprofitabilnije tržište za VW, ali u poslednjih pet godina tržišni udeo njegove vodeće marke gotovo je prepolovljen zbog slabog položaja na brzo rastućem tržištu vozila na baterije.
U septembru prošle godine, menadžment Folksvagen grupe najavio je mogućnost zatvaranja nekoliko fabrika u Nemačkoj zbog pada tražnje i pogoršanja finansijskih performansi.
Posle višemesečnih pregovora sa sindikatom i štrajkova radnika, menadžment preduzeća je odustao od planova za otpuštanje, ali problem prekomerne proizvodnje i dalje ostaje, dodaje Fajnenšal Tajms.
(Telegraf Biznis/Tanjug)