Ovako je nastala Dubai čokolada! Osmilila ju je TRUDNICA, proslavila influenserka, sad ih 500 proda za minut!

M. P.
Vreme čitanja: oko 3 min.

Foto: Shutterstock

Dubai čokolada postala je viralna preko noći, skoro svi ugostiteljski objekti imaju je u ponudi a tu si i varijacije pa tako možete probati dubai fritule ako se uputite u Zagreb ili palačinke u Beogradu. A koja je zapravo originalna priča iza slatkiša koji je probala gotovo cela planeta bar jednom?

Zapravo, osmislila je ni manje ni više trudnica u jednoj od svojih "food craving" faza (prevelika potreba za hranom određenog ukusa).

Ove masivne čokolade, koje sadrže neobične nadeve poput filoa, vanilin kreme ili čaja i keksa, potiču iz Fix Dessert Chocolatier-a.

Tridesetosmogodišnja Britanka egipatskog porekla, koja već devet godina živi u Dubaiju, pokrenula je brend 2021. godine kao dodatni posao. Inspirisana trudnoćom, britanska-egipatska preduzetnica je želela da stvori nešto više od „tipične“ čokolade prenosi CNN.

I to se pokazalo izuzetno popularnim: sada već viralni ASMR video TikTok influenserke Marije Vehere, koja jede ovu čokoladu u svom automobilu, pregledan je više od 56 miliona puta, a stotine ljudi su snimile svoje reakcije na ove čokolade ili kreirale vodiče za pravljenje istih kod kuće.

Oko brenda je nastao „neverovatan“ haos, kaže Hamouda, dodajući da su svakodnevne porudžbine Fix-a porasle sa jednog broja na 500.

- Iskreno, nijednog trenutka nisam mislila da će ovo postati globalno - kaže Hamouda, dodajući da je dobila poruke i video odgovore od ljudi iz Kanade, Argentine i Rumunije.

- Ludo je šta se dešava.

Pošto su ove čokolade ručno pravljene – uključujući i šarene dizajne naslikane na svakoj – postoji limit koliko tim može da proizvede.

- Za mene je veoma važno (očuvati) kvalitet i sastojke naših proizvoda - kaže ona, dodajući da je tajna njenih čokolada u posebnom kalupu koji koristi za oblikovanje čokolade i pakovanje nadeva.

Jedan od razloga zašto su Fix čokolade toliko popularne su kreativna imena koja izmišlja muž Hamoude, kao i jedinstveni ukusi sa Bliskog istoka, poput datulja, karaka (začinjeni čajni blend) i knafeh-a, tradicionalnog arapskog deserta napravljenog od rendanog testa, pistaća, slatkog mekog sira i sirupa.

Međunarodna populacija u Dubaiju, koja se uglavnom sastoji od stranaca, inspirisala je neke od ukusa, poput „Mind your own Buiscoff“, bele čokolade punjene hrskavim Lotus cheesecake-om, ili „Cereously Chewsy“, pločice mlečne čokolade punjene Nutella fudge brauniem, kremom i žitaricama.

FIX – što znači „freaking incredible experience“ (neverovatno iskustvo) – trenutno je dostupna samo u Dubaiju. A, sa međunarodnim interesovanjem, to postaje veliki problem.

- Održavanje tempa sa potražnjom je definitivno bio izazov - kaže Hamouda.

Od kada je video postao popularan u februaru ove godine, kompanija je povećala proizvodnju, od toga da su samo Hamouda i njen muž radili iz svog doma, do tima od 10 ljudi u iznajmljenoj kuhinji.

Čokolade od 200 grama, koje koštaju 20 dolara po komadu, dostupne su samo putem usluge dostave hrane Deliveroo, a prodaja počinje svakog dana u 17 časova. Sa ograničenjem na 500 porudžbina dnevno, Hamouda kaže da se obično rasprodaju u nekoliko minuta.

Iako je ovo možda problem na koji mnogi mogu da pozavide, Hamouda kaže da je bilo reakcija na internetu, gde su kupci žalili na nestašicu čokolada i kritikovali hype kao marketinški trik.

Fanovi koji su očajni da probaju ove neobične ukuse i teksture stvorili su „čokoladno crno tržište“ sa čokoladama koje su se pojavile u Južnoj Africi po abnormalnim cenama.

Hamouda je zapanjena odgovorima - i nagoveštava da će Fix uskoro biti dostupan na međunarodnim tržištima.

- Imamo puno toga u planu - kaže ona.

- Svaka moda ima svoj trenutak. Ali mislim da imamo mnogo više da damo i da je ovo samo početak za nas.

(Telegraf Biznis)