Pričate sa ženama isto kao i s muškarcima? Kristina otkriva da finansijska industrija gubi bogatstvo zbog toga

D. K.
Vreme čitanja: oko 3 min.

Foto: Shutterstock

Često me pitaju: „Zašto žene i novac?“ Pa novac je novac, kaže preduzetnica Kristina Ercegović.

Ipak, pre nekoliko godina jedna žena na rukovodećoj poziciji u jednoj vodećoj finansijskoj instituciji rekla je na našem događaju da se u svetu finansija govori muškim jezikom i da je krajnje vreme da se počne govoriti i ženskim jezikom. Konkretno, šta to znači? Kako finansijska industrija i stručnjaci mogu bolje služiti ženama, odnosno, naravno, više zaraditi?

Ako ste finansijski stručnjak, evo osam stvari koje bi žene volele da znate pre nego što im se obratite:

1. Žene nisu muškarci!

Zvuči očigledno, zar ne? Ali očigledno je da finansijska industrija još nije dobila tu poruku. Nažalost, većina savetnika (i muškaraca i žena) i dalje živi u finansijskom kamenom dobu kada su u pitanju klijentkinje.

2. Ženama su najvažniji odnosi

Muškarci su orijentisani na transakcije – komuniciraju da bi dobili informacije, potvrdili status i pokazali nezavisnost. Žene su usmerene na druge. One komuniciraju da bi stvarale odnose i povezivale se. Dakle, kada imate posla sa ženama, razmišljajte u pravcu povezivanja, a ne prodaje, piše Mojnovac.hr.

3. Nadahnite žene, nemojte ih plašiti

Finansijska industrija često misli da je najbolji način da motiviše žene zastrašujuća statistika i najgori scenariji. Ali strah kod većine žena izaziva paralizu. Ako želite da motivišete ženu, obratite joj se kroz ono što je inspiriše, a ne kroz ono što je plaši.

Foto: Shutterstock/Ollyy

Dok muškarci uspeh definišu kao kontrolu nad situacijom, žene uspeh mere time koliko mogu da pomognu drugima (da, opet odnosi!). Umesto da je preplavite strahom, pokažite joj kako informisano ulaganje omogućava da pomaže ljudima koje voli i stvarima koje su joj važne.

4. Žene su manje sklone riziku

Biologija tu igra ulogu, ali to ne znači da ih ne zanima investiranje, niti da u tome nisu bolje od muškaraca kada se za to odluče.

5. Mnoge žene više ne moraju da pitaju muža za dozvolu – same zarađuju i same upravljaju svojim novcem

Ako traže savet, to ne znači da će dozvoliti da im neko drži predavanja sa visine.

6. Žene vole da uče

Muškarci često uče metodom pokušaja i grešaka, ali žene vole da ih neko podučava. U istraživanju koje je sproveo Deloitte Touche, 90% žena očekivalo je da će ih njihov finansijski savetnik edukovati. Čak su uslugu, savete i edukaciju ocenile važnijim od samih rezultata.

Jedan od najboljih načina da se žene edukuju? Seminari. Zašto? Prema istraživanju Univerziteta Emory, „centri za uživanje i nagradu u ženskom mozgu aktiviraju se kada mogu da rade na svojim finansijskim ciljevima u saradnji sa drugim ženama.”

Zato, vidimo se na 9. konferenciji Žene i novac koja će se održati 8. novembra od 09 do 15 sati u hotelu Esplanadeosigurajte svoje mesto na vreme.

7. Žene su inteligentne odrasle osobe

Nažalost, veliki broj finansijskih savetnika i dalje ima tendenciju da patronizuje žene, da se obraća isključivo suprugu ako je prisutan, ili da govori brzo, koristeći stručni finansijski žargon.

Foto: Freepik/gpointstudio

Ženama je izuzetno važno da budu tretirane sa dostojanstvom. Ne želimo da nam neko nešto „uvaljuje“, niti da nas pritiskaju ili požuruju. Želimo da budemo saslušane, shvaćene, da imamo izbora i vremena da donesemo odluke. Kada kažemo: „Razmisliću o tome“, to ne znači „ne“, već da ćemo o idejama razgovarati s drugima i zaista razmisliti.

8. Klijentkinje su često zahtevnije – posebno na početku

Žene očekuju bolju uslugu i postavljaju više pitanja. Ali ako zna da ste tu za nju – kao partner, član njenog tima, savetnik kojem može da verujeostaće vam klijentkinja za ceo život.

Posao finansijskog savetnika jeste da se pobrine da su potrebe klijentkinje zadovoljene. To zahteva vreme, ali morate da saznate koji su njeni ciljevi i koliko rizika je spremna da preuzme. Zatim da joj date opcije, da je vidite kao ravnopravnog partnera, da porazgovarate o svakoj opciji i zajedno s njom pronađete ono što je najbolje za nju.

(Telegraf Biznis)