Profit Telekoma Srbija porastao za više od 250 miliona evra - Lučić objasnio i KAKO!

D. K.
Vreme čitanja: oko 4 min.

Foto: printskrin/KosovoOnline

Generalni direktor Telekoma Srbija Vladimir Lučić izjavio je danas da je operativni protif kompanija poratao za više od 250 miliona evra, dok je neto dobit uvećana za skoro 50 odsto.

Napomenuo je da su pored većih prihoda uvećani i rashodi Telekoma zbog rasta plata za radnike.

"Troškovi rastu znatno manje od prihoda, a operativni profit je porastao više od 250 miliona evra, dok je neto dobit uvećana za skoro 50 odsto. Telekom sada ostvaruje dobit veću od 10 milijardi dinara, što je veliki uspeh, imajući u vidu da je prošla godina bila u znaku borbe sa Junajted grupom, uz prisutnu inflaciju", rekao je Lučić za RTS.

Komentarišući navode pojedinih medija da je neto profit Telakom pao, Lučić je istakao da to nije tačno pošto profit kompanija sada iznosi 10 milijardi dinara.

Naveo je da je 2023. Telekom imao jednokratni prihod od prodaje stubova koji je bio 500 miliona evra i ukazao da je to razlog tako velikog prihoda.

"Tada ti koje su nas napadali non-stop su ukazivali da u 2023. Telekom ima jednokratni prihod. Sada su zaboravili pa porede 2023. godinu sa prihodom iz 2024. godine. U suštini kad to izmerite, videćete da je naš net profit sada skoro 50 odsto. Telekom Srbija sada ima profit od 10 milijardi dinara", rekao je Lučić.

Ocenjuje da je to veliki uspeh zbog dve stvari, pobede u bici sa Junajted grupom i velikog ulaganja u sportski sadržaj, a koji je bio ukupno blizu 40 milijardi dinara.

"Prvo, prošla godina je bila zadnja godina naše komercijalne bitke sa Junajted grupom koju smo mi pobedili jer smo mi u februaru uradili akviziciju dela Junajted grupe, a deo je preuzeo Jetel. Drugo, nakon tih izazova kao što je veliko laganje u sportski sadržaj koji je bio skoro 40 milijardi od koga smo dokapitalizovali Arenu sport", naveo je on.

Ukazao je da je sportski sadržaj zapravo bio ključ pobede Telekoma i dodao da je ta kompanija akvizicijom Sport kluba iz februara ove godine doprinela da svi korisnici konačno posle 19 godina gledaju sav sportski sadržaj.

Takođe, on je najavio da će do kraja jula biti još četiri sportska kanala na MTS kablovskoj mreži.

"Još dve Arene premium, jednu Arenu na koja će samo biti tenis i jedna MotoGP, odnosno Arena adrenalin će biti. Ali ta kupovina je značila u stvari značajnu racionalizaciju u budućnosti tog glavnog troška koji smo mi imali za investiciju sportskog sadržaja. Time je svima jasno da ćemo mi u budućnosti biti izuzetno, čak ekstremno profitabilna firma", rekao je Lučić.

Prema njegovim rečima, dokaz tome da je 2024. godia bila uspešna jeste mišljenje finansijskih institucija i naglasio da je je Telekom početkom novembra prošle godine izdao takozvani "corporate bomb".

"Prva smo kompanija u Srbiji koja je izašla na berzu, gde su već bili poznati devetomesečni rezultati. Iako smo prodali 900 miliona dolara korporativnih obveznica, bilo je interesovanje za šest milijardi. Faktički, od februara do aprila smo ih finansirali bez ikakvog problema, kao i akviziciju Sport kluba i dela Junated grupe", naveo je on.

Foto: Shutterstock, Nikola Tomić

Kako je ocenio, zahvaljujići dobroj strategiji Telekom Srbija je prevazišao probleme koji su izazvali naglo povećanje kamata i naglasio da niko nije mogao da očekuje rat u Ukrajini i naglasio da je to pogodilo sve one koji su bili u investicionom toku.

"Mi smo, zahvaljujući dobroj strategiji, to prevazišli i zato nam raste izuzetno profit", dodao je Lučić.

On je ukazao i da je Telekom Srbija od 2018. godine bio u dosta nezavidnoj poziciji, da je imao je tržišno učešće manje od 20 odsto, bez optičke infrastrukture, dok je konkurencija imala mnogo bolji sadržaj, odnosno pre svega sportski sadržaj.

"Da bi pobedili na tom tržištu, mi smo morali da uložimo u optičku infrastrukturu, ali paralelno da pobedimo i spoljnim sadržajem, što je zahtevalo da na svakom tenderu za bilo koji spoljni sadržaj da pobedimo, što smo mi i uradili. Mi smo faktički od 2019. do 2023. za bilo koji spoljni sadržaj tender pobedili", rekao je Lučić.

Kako je istakao, tada je bilo jasno da će najlogičniji potez konkurencije da izađe sa tog tržišta jer je Telekom tim pobedama njih potiskivao.

"Zato je ta investicija nama bila odlična jer je pomogla pre svega Telekomu da poveća broj korisnika u televiziji koji je bio od 2018. godine oko 500.000. Sada imamo preko 2 miliona, 2,1 miliona korisnika", rekao je Lučić.

On je dodao da je Arena prisutna u svakom domaćinstvu i ukazao da pada cena obnavljanja sportskog prava do četiri puta od kako je Arena jedini sprotski kanal i kako nema više konkurencije.

Govoreći o daljim planovima Telekoma Srbije, Lučić je naveo da je dijaspora jedan od ključnih projekata i da je sledeći cilj Telekoma da se proširi i u Sjedjinjenim Američkim Državama.

Foto: Shutterstock

"Mi smo dosta radili sa značajnim povezivanjem Sjedinjenih američkih država. I moram da kažem da smo mi primer kompanije koja pokazuje koliko je dobra saradnja sa američkim institucijama bitna za kompaniju i koliko tu ima potencijala. Mi imamo specijalnu saradnju sa Amazonom, sa Bank of America, mi smo prva kompanija Evrope koja će dovesti američku izvoznu banku, koja će nam pomoći u 5G mreži", rekao je Lučić.

Takođe, on je ocenio da se ne može reći da je MTS broj jedan operator u Srbiji, ako zaposleni nemaju plate koje su u rangu ili malo veće od konkurencije.

"Baš zato što su troškovi značajno manje rasli od prihoda, nama je operativni profit, pogotovo u Srbiji, izuzetno porastao", kazao je on.

(Telegraf Biznis/Tanjug)