Oglasio se Šprajc zbog gašenja Al Jazeera Balkans: Kako je investicija od 100 miliona evra propala?
Televizijski voditelj Zoran Šprajc komentarisao je na Facebooku najavu gašenja regionalne televizije Al Jazeera Balkans (AJB), čiji će program biti ugašen do kraja jula nakon emitovanja poslednje produkcijske emisije.
Šprajc ističe da se verovatno nikada neće saznati zašto je katarski emir uložio desetine miliona evra u pokretanje AJB, niti zašto je odlučio da ugasi ovaj projekat. Iako je uloženo mnogo novca u vrhunske profesionalce i tehničke kapacitete, emisije nisu imale širi doseg izvan Bosne i Hercegovine, a televizija nije uspela da se nametne kao regionalni konkurent sličnim kanalima.
Prema njegovim rečima, AJB je ostala na marginalnoj poziciji na kablovskim platformama u Hrvatskoj i Srbiji, bez jasne strategije za privlačenje publike, što je rezultovalo time da je gledanost bila minimalna.
Šprajc posebno naglašava da, uprkos velikim ulaganjima u produkciju i plate, nije stvoren nijedan značajniji informativni sadržaj ili televizijska zvezda koja bi privukla gledaoce. Program je bio "bez stava i provokacije", sa uglavnom politički usklađenim gostima, što je dodatno smanjilo interesovanje publike.
On upoređuje sudbinu AJB sa prethodnim neuspesima drugih regionalnih televizija, i navodi da je na tržištu informativnih programa u poslednjih desetak godina uloženo oko 100 miliona evra u projekte.
Međutim, prema njegovom mišljenju, ta ogromna ulaganja nisu dovela do značajnijeg podizanja kvaliteta i gledanosti informativnih programa na prostoru Hrvatske i regiona. Gledaoci su praktično ostali uskraćeni za nove televizijske zvezde i sadržaje, a gašenje Al Jazeera Balkans neće ih mnogo pogoditi, jer većina publike nije ni znala za postojanje ovog kanala.
Šprajc zaključuje da, uprkos velikim novčanim sredstvima, ceo taj medijski poduhvat nije doneo pravu vrednost gledateljima, već samo prazninu, ožalošćene televizijske radnike i "hladne ćevape" kao metaforu za neuspeh i promašenu investiciju.
(Telegraf Biznis/Index)