Nebojša Mandrapa za Telegraf Biznis: Kako izgleda put od edukacije do zaposlenja u agenciji New Media Team

Vreme čitanja: oko 6 min.

Foto: Ustupljene fotografije

Agencija za integrisane komunikacije New Media Team pokrenula je inovativni edukativni program Next Media Team, koji mladima pruža jedinstvenu priliku da zakorače u svet komunikacija. U pitanju je besplatna obuka namenjena studentima završnih godina i mladima do 25 godina sa diplomom, a 15 najtalentovanijih polaznika kroz intenzivan rad učiće o odnosima s javnošću, organizaciji događaja i kreiranju sadržaja. Najuspešniji među njima dobiće šansu da se zaposle upravo u ovoj agenciji, jednoj od vodećih u regionu.

O značaju programa i mogućnostima koje nudi razgovarali smo sa Nebojšom Mandrapom, deputy CEO i partnerom agencije.

  • Koji su glavni ciljevi programa „Next Media Team“ i šta ga izdvaja od drugih edukacija u komunikacijskoj industriji?

- Glavni cilj programa je da se mladim ljudima do 25 godina sa završenim fakultetom i studentima završne godine studija omogući besplatna edukacija iz oblasti komunikacija, organizacije događaja i kreiranja sadržaja. Program traje osam nedelja, počinje 27. oktobra, predavanja će biti održana tri puta nedeljno po sat vremena, a rok za prijave je 10. oktobar, što znači da nije ostalo još mnogo vremena. Prilika je interesantna između ostalog i zato što će program držati isključivo predavači sa decenijskim iskustvom u ovim oblastima, dobitnici brojnih nagrada i priznanja na regionalnom nivou, a verujem je da je najzanimljivija stvar za mlade ljude to što će najbolji među njima da dobiju priliku da se zaposle u New Media Team, jednoj od najkvalitetnijih i najuspešnijih full-service agencija u ovom delu Evrope.

  • Koje oblasti komunikacije kandidati najviše obrađuju tokom ovog programa?

- Izabrali smo tri segmenta za ovaj program. Prvi se odnosi na komunikacije, odnosno na PR. Kod nas u NMT radimo na nekoliko grana odnosa sa javnošću, počev od ličnog PR-a koji je izuzetno zanimljiv i dinamičan, preko consumer PR ili brend PR, a vezan je za neke od globalnih kompanija koje svi volimo, do korporativnog PR-a koji uključuje brojne veštine i znanja koje ćemo preneti polaznicima. Drugi segment se odnosi na event menadžment, što je sve popularnija oblast kod mladih, jer vole da su žiži gradskih dešavanja. Međutim, iza sjaja reflektora, fotoaparata i crvenih tepiha, nalazi se mnogo rada, truda, strategije i važnih koraka koje je potrebno sprovesti da bi jedan događaj bio uspešan, bez obzira na to da li govorimo o proslavi za 800 ljudi povodom jednog velikog jubileja neke strane kompanije ili internog okupljanja za 20-ak ljudi radi unapređenja atmosfere unutar kompanije. I tu će biti mnogo korisnih saveta i primera iz prakse tokom programa. Treći segment je kreiranje sadržaja, što je jedan od najbrže rastućih potreba samog tržišta. Svako ko dobro savlada program u ovom delu moći će uspešno da vodi brigu o društvenim mrežama kako pojedinaca, tako i različitih organizacija i firmi.

  • Koliko je program praktično orijentisan i na koji način polaznici primenjuju naučeno u realnim situacijama?

- Trudićemo se da što više primera pokazujemo kroz praksu i kroz studije slučaja, jer verujem da se tako i najbolje uči, odnosno prenosi znanje. Nije poenta da pamtimo napamet različite pojmove ili da učimo definicije, a ni naš mozak nije programiran za sticanje pasivnog znanja, već za asocijativno pamćenje. Teorija jeste važna, da me neko pogrešno ne razume, ali tek u dodiru sa onim što se zaista dešava na terenu dobijamo stvar koja je svima neophodna. Uostalom, mladi ljudi danas žele dinamiku, brzinu, kvalitet, stručnost i posvećenost, a to ćemo upravo i da im pružimo kroz ovaj program.

  • Koja je veza između završetka programa i mogućnosti zaposlenja u New Media Team agenciji?

- Veoma kvalitetna i snažna veza, bazirana na poverenju. Najbolji kadrovi iz programa dobiće priliku da se pridruže grupi profesionalaca u New Media Team odmah po završetku predavanja, krajem decembra. Biće nam zadovoljstvo da osnažimo tim tako mladim i kvalitetnim ljudima, i daćemo im priliku da rastu i da ostvare svoje pune potencijale. Svako će moći da prođe različite sektore unutar agencije i da izabere onaj proces u poslu koji im najviše prija i u kom se najbolje snalaze. Dobiće mentore od kojih će da uče i uz koje će da se razvijaju i zaista se radujemo toj prilici, jer uživamo da radimo sa mladima.

  • Ko može da se prijavi na program i koje su osnovne kvalifikacije?

- Studenti završnih godina fakulteta, kao i mladi do 25 godina koji su stekli fakultetsku diplomu mogu da se prijave na naš program. Potrebno je da imaju dobro poznavanje engleskog jezika, jer je to nešto što će im biti neophodno na dnevnom nivou ukoliko žele da se bave komunikacijama u našoj agenciji, a od ostalih kvalifikacija u ovom trenutku važno je samo da su otvoreni ka novim znanjima, veštinama, iskustvima, ali i da imaju strast prema poslu i da vole da razmišljaju. One koji su pobednici u našem poslu, u odnosu na one koji žele da to budu, upravo razlikuju karakter i čistoća misli. Budnost, fokus, koncentracija su, samim tim, od ključne važnosti, jer je to osnov za sve dalje procese koji se vremenom uče, kao što su kreativno razmišljanje, business design, strateško planiranje, krizni PR, rad na brainstorm sesijama, do svakodnevnih rešavanja različitih zadataka.

  • Kako izgleda proces selekcije kandidata i šta uključuje testiranje?

- Proces je jednostavan i zasniva se na dva testa. Prvi test je poznavanje engleskog jezika, gde svi polaznici dobijaju papir sa pitanjima na koje imaju 30 minuta da odgovore. Drugi test je poznavanje opšte kulture, što je takođe od velike važnosti u našoj industriji. I taj test traje 30 minuta. Tu će biti uglavnom pitanja vezana za oblasti istorije, politike, medija, umetnosti, sporta, ali će biti i poneko iz PR-a, kako bismo proverili koliko mladi vladaju određenim temama kojima se bavimo na dnevnom nivou.

  • Šta je važno uključiti u motivaciono pismo prilikom prijave?

- Svako ko pokaže autentičnost, diferencijaciju u odnosu na druge, ko ima viziju i ideju, i ko jasno pokaže da je otvoren za sticanje znanja, ima veće šanse da bude primećen. Naravno, to nosi određenu dozu rizika sa sobom, ali kao što kaže citat iz jednog poznatog stripa, ako želiš da pobediš, ne smeš da izgubiš.

  • Zašto je agencija odlučila da ovakav program bude besplatan i otvoren za talentovane mlade?

- Zato što smatramo da je rad sa mladim ljudima privilegija i zato što u njoj uživamo. Za nas je suština u tome da znanje delimo i budemo mentori koji inspirišu ljude da vole ovaj posao i rade ga sa strašću. Na ovaj način pristupamo ljudima koji su već deo našeg tima i stalno smo usmereni na njihov rast. Sa druge strane, iskustvo nam je pokazalo da su članovi našeg tima koji su prve korake napravili u agenciji, uz zajednički rad, učenje i podršku, izrasli u izuzetne profesionalce. Verujemo da je uspeh u tome da mladima posvetimo vreme, znanje i pažnju, i da strpljivo pratimo njihov razvoj. Kad god smo primenili ovaj pristup, rezultat su bili vrhunski stručnjaci spremni za velike izazove.

(Telegraf Biznis)