Šta se krije iza 15 godina uspeha? Marina Stanić otkriva kako je raditi u jednoj od najvećih agencija u Srbiji
Kada je Marina Stanić, izvršna direktorka agencije New Media Team, ulazila u marketinške vode bilo ih je svega petoro u timu, a danas, 15 godina kasnije ima ih 15 puta više. Sa agencijom je od gotovo samog osnivanja, a danas su prepoznatljivi po predanosti, profesionalnosti, strasti, empatiji, uspehu i razvoju.
Coca-Cola HBC Srbija, Visa, Huawei, Heineken, Adidas, samo su neka od zvučnih imena u njihovom portfoliju klijenata, a na veliki mali jubilej u razgovoru sa gospođom Stanić pričali smo o počecima, kako je marketinška scena izgledala pre više od jedne decenije i šta je neophodno da biste opstali u ovom poslu.
Interesovalo nas je i kako je raditi sa velikim imenima, ali i šta joj pomaže da ,,pregura" dan. Odgovore možete potražiti u intervjuu ispod.
- Agencija New Media Team obeležava 15 godina postojanja, a Vi ste prisutni od samih njenih početaka. Kakvu viziju ste imali tada, koliko se ona promenila do danas i gde smo sada?
New Media Team je 15 godina na komunikacijskoj sceni i srećna sam što sam počela da radim u agenciji gotovo od osnivanja. Divan je osećaj učestvovati u razvoju jednog takvog specifičnog biznisa od momenta kada nas je bilo petoro do danas kada nas ima skoro 75. Promenilo se sve - tržište, trendovi, promenili smo se mi kao ljudi. Viziju agencije, nekako uvek kreira njen prvi čovek, a to je naša Aleksandra Radujko. U osnovi je od početka bila želja da budemo jedinstveni, da našim klijentima ponudimo najbolja rešenja i vrhunsku uslugu, da stalno pomeramo granice. Sa druge strane, da agencija bude mesto u kojoj će naši zaposleni dolaziti da rade inspirisani, motivisani, sa puno strasti, a da im mi prenosimo znanje i pratimo njihov rast sa puno ljubavi i podrške. New Media Team danas opisuje šest reči koje smo definisali i našim korporativnim vrednostima - PRIPADNOST, PROFESIONALNOST, STRAST, EMPATIJA, USPEH i RAZVOJ. Ponosna sam što sam u svakom trenutku deo ovakve uspešne priče.
- Da li je sama agencija ,,originalna priča koja traje”? Koliko marketinških agencija je bilo prisutno na sceni kada ste vi započinjali rad u istoj?
Da biste trajali u svakom poslu, morate da ga radite kvalitetno, pošteno, punog srca, vrhunski profesionalno i svakako da nudite jedinstvena rešenja. Mi smo velikim radom uspeli da dođemo do nivoa da klijenti baš nas žele kao agenciju, ali i da kvalitetni profesionalci, kao i talenti žele da rade baš u našem timu.
Kada smo počinjali te davne 2009. bilo je svakako mnogo manje agencija nego danas, sa nekoliko najvećih koje postoje i lepo rade i dan danas. Ovo je specifična industrija sa izuzetno korektnim odnosima na nivou konkurencije. Ima zaista sjajnih timova čiji rad cenimo. U međuvremenu, mi smo porasli i danas smo jedna od najvećih i najznačajnijih agencija na tržištu.
- Iza vas su zaista ozbiljni klijenti, poput Vise, Idee, Coca-Cola HBC Srbija, kako izgleda svakodnevni rad sa velikim klijentima?
Naše reference su zaista impresivne, 90 odsto našeg biznisa su internacionalne kompanije, lideri u svojim industrijama. Tim sektora za korporativne komunikacije koji vodim, čine neverovatni profesionalci i znalci. Naš posao je da poznajemo tržište, da pratimo i predlažemo aktivnosti klijentima, prepoznajemo prilike, analiziramo regulativu, ekonomske, društvene događaje koji mogu da utiču na biznis. Na dnevnom nivou proizvedemo ogroman broj različitih materijala, ali to je jedan mali segment široke slike. Dobar komunikacijski profesionalac mora da predvidi okolnosti i pomogne klijentu da iskoristi povoljne momente, kao i da ga zaštiti od nepovoljnih. Na kraju, mi smo ljudi, pa smo tu da budemo i prijatelji, i svaka moguće podrška kada je potrebno.
- Na šta morate da zaboravite ako želite da istrajete u svetu komunikacija?
Na rigidnost, inertnost i stagnaciju. Bez želje da grabite znanje, pratite inovacije, percipirate unapred dešavanja na tržištu ne možete opstati u poslu. U ovom trenutku, na primer, sve više dominira upotreba AI u svetu komunikacija. Naš posao kao profesionalaca je da je inkorporiramo u rad, ali da pažljivo analiziramo njene produkte i uvek damo taj ljudski “final touch” koji i dalje nedostaje veštačkoj inteligenciji.
- Na šta ste posebno ponosni tokom petnaestogodišnjeg rada?
Iza mene su godine predanog rada u ovoj industriji. Teško mi je da izdvojim klijente ili kampanje. Ponosna sam na sva znanja i iskustva koja sam stekla, a najviše na činjenicu da umem kvalitetno da ih prenesem i time doprinesem građenju kadrova u našoj agenciji. Ponosna sam i na nove iskorake u evoluciji New Media Team-a, koji se opet odnose na prenošenje znanja budućim generacijama. Ove godine smo otvorili gimnaziju The Merit School, na čelu sa direktorkom Natašom Vasić. Ideja naše osnivačice Aleksandre Radujko bila je da napravimo drugačiju, jedinstvenu gimnaziju na tržištu koja će mladim ljudima da pruži veštine “novog doba”. Uverena sam da naša škola ima veliki potencijal, i da će generacije koje kroz nju budu prolazile učiti mnogo više o onome što ih zanima, na način da se ne osećaju pod stresom i osećajem da im je lepo i da uživaju u onome što rade. Imamo velike planove za narednih 5 godina i svi oni se tiču edukacije i prenošenje znanja koje smo stekli.
- Koja je vaša svakodnevna mantra?
Samo da ovaj dan što duže potraje, da pročitam i pogledam sve što želim i zagrlim sve one koje volim.
Video: Usvojen budžet, republička kasa za sledeću godinu teška 2.346,2 milijarde dinara
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.