Industrija na svom vrhuncu: Šef "Universal Music" predviđa milijarde dolara od digitalnog slušanja
"Tek smo na početku novog talasa konzumacije muzike"
Izvršni direktor Universal Music-a, Lusijan Grejnž, rekao je da debitovanje najveće svetske diskografske kuće na berzi, koje podrazumeva 40 milijardi evra, ne označava vrhunac oporavka muzičke industrije pod vođstvom striminga.
Kaže da milijarde dolara rasta tek dolaze, uz novi talas digitalnog slušanja na uređajima poput pametnih zvučnika, povezanih automobila i usluga kao što je TikTok.
Inače, akcije Universal Music grupe porasle su danas na svom berzanskom debiju, na najvećoj evropskoj listi ove godine do sada. Kompanija koja stoji iza umetnika koji prodaju platinum izdanja, kao što su Lejdi Gaga i Tejlor Svift, trgovala je akcijama rano jutros, po ceni od preko 25 evra po deonici.
To je za 35% iznad referentne cene od 18,5 evra po akciji.
Britanac Grejnž zaradiće bonus od transakcije, od najmanje 170 miliona dolara, zbog izlaska kompanije u javnost u Amsterdamu. Rekao je i da je ova lista dala priliku da se Universal "ugradi" u muziku sledeće generacije.
- Za Universal Music Group i industriju postoji još mnogo toga što sledi, toliko mogućnosti - kazao je Grejnž za Gardijan. Dodaje da još ima "dosta prostora za rad" na ključnim tržištima kada je reč o digitalnim uslugama.
CEO vodeće diskografske kuće veruje da smo "tek na početku novog talasa konzumiranja muzike", navodeći da je sve više slušalaca muzike putem zvučnika sa glasovnim upravljanjem, sve je više povezivanja preko auta, društvenih medija, igara, fitnesa.
- Ovaj talas se odvija na različitim platformama, od kojih neke nisu ni bile na radaru do pre samo nekoliko godina - kaže direktor iz Londona.
Analitičar kompanije "Midia Research", Mark Maligan, kaže da je oko 10%, od skoro 22 milijarde dolara globalnih prihoda od striminga u 2020. godini, došlo putem licenciranja prihoda od slušanja na platformama kao što su Fejsbuk, Instagram, TikTok, preko pametnih zvučnika poput Amazonove Alekse, u igrama kao što su Fortnite i Peloton. Njegov stav je da se "muzika širi svuda".
- Striming je bio poput skoka u srce industrije. Uspelo je i svetla su upaljena. Ali, to više nije cela priča. Investitori kupuju muzičke kataloge, tržišta u razvoju pokazuju snažan rast. Sve to čini muzičku industriju zanimljivom za ulagače. Deluje da je industrija na vrhuncu rasta - istakao je Maligan.
Tzv. bikovski analitičari iz "JP Morgan Cazenove", opisali su Universal Music kao "izvanrednu imovinu koja se mora posedovati".
(Telegraf Biznis)