IT kompanija seli tim iz Austrije u Srbiju: "Kada vam neko otvori mogućnost, vraćate se kući"
"Selidba u Srbiju nije bila uslov za investiciju, ali nam znači na mnogo nivoa, ne samo zbog razvoja, već i mogućnosti da se deo nas vrati iz Beča i od kuće radi ono što voli uz podršku nekih od najuspešnijih ljudi u ekosistemu", kaže sagovornik Telegraf Biznisa
Popularne "vizitke" koriste se vekovima, mada im se svrha menjala kroz vreme, i nije sve krenulo od biznisa. Ipak, u poslovnom svetu, one su na izvestan način "lična karta". S druge strane, digitalna transformacija uzela je maha i a naš domaći startap je našao načina da vizit kartama kažemo zbogom, a ipak ostanemo u kontaktu.
Startap Tapni je nastao sa ciljem da zauvek promeni način umrežavanja ljudi i skoro potpuno ukloni papirne vizitkartice iz upotrebe. Umrežavanje postaje jednostavno i brzo jer ne zahteva fizičku razmenu kartica.
Tapni je do sada već ostvario veliki tržišni uspeh u Nemačkoj, Austriji i zemljama Južne Amerike i upravo su dobili investiciju kroz Inicijativu „Digitalna Srbija“ od 200.000 evra.
Miloš Zečević koji je jedan od osnivača te kompanije, u razgovoru za Telegraf Biznis govori o tome kako će iskorisiti tu investiciju ali najavljuje i da će tim prebaciti iz Austrije u Srbiju.
- Tapni je vrlo popularan startap, privukli ste sada i poslovne anđele, šta je to na čemu sve radite?
- Naša misija je da svojim proizvodom u potpunosti promenimo način na koji se mladi, ali i poslovni ljudi, umrežavaju i dele svoje kontakt podatke. Danas nam je dostupno toliko kanala preko kojih možemo da se povežemo, a mi želimo da olakšamo deljenje takvih informacija.
Trenutno radimo na proširenju tima, novoj marketing strategiji, planiramo kako da osvojimo nova tržišta i razvijamo potpuno novi deo proizvoda koji će mnogo olakšati umrežavanje u poslovnom svetu. Za sada smo veoma prisutni u DACH regiji (Nemačka, Austrija, Švajcarska), pokrećemo distribuciju u Meksiku i GCC regiji (Arapski svet), a očekujemo proširenje na još nekokliko važnih strateških lokacija.
- Vizikarte su počele da izlaze iz potrebe u čemu doprinosite, da li planirate sličan proizvod?
- U svom portfoliu već imamo proizvod koji zamenjuje vizitkarte na potpuno novi i inovativan način, a to su pametne personalizovane Tapni kartice, strikeri ili privesci koje korisnik može da podeli sa drugima prislanjanjem telefona na karticu, privezak ili skeniranjem QR koda.
- Upravo je najavljena investicija od 200.000 evra za podršku vašem startapu - kako ćete je vi koristiti?
- Investicija će nam svakako finansijski biti značajna da se proširimo na nova tržišta i dalje razvijemo svoj proizvod namenjen poslovnim korisnicima, ali je nama daleko važnija podrška koju dobijamo od investitora. Dok nismo počeli da radimo zajedno nisam verovao da ljudi koji imaju ostvarene karijere i mnogo posla mogu da odvoje mnogo vremena za rad sa nama koji smo na samom početku. Pola sata sa bilo kojim od naših investitora, sada partnera u ovom poduhvatu, vredi višestruko više od svake investicije.
- Pominje ste i da ćete poslovanje preseliti u Srbiju, koliko je to realno?
- To je neupitno. Kada vam neko otvori mogućnost da se vratite kući i radite ono što volite, to prihvatate oberučke. Voleo bih samo da naglasim, pošto smo dobili dosta takvih pitanja, da selidba u Srbiju nije bila uslov za investiciju već je odluka koju smo mi kao osnivači doneli kada smo krenuli u ovaj proces.
Postoje mnogi razlozi zbog čega bi možda bilo bolje da smo osnovani negde drugde, ali mi želimo da nam matična kompanija bude u Srbiji i da dokažemo da velike stvari možemo da stvaramo i od kuće. Mi ćemo zadržati predstavništvo u Austriji kako bismo lakše poslovali sa zemljama EU, ali mi dolazimo kući.
- Da li očekujete i da se određen broj programera vrati?
- Ne mogu da pričam o svim programerima, ali mogu da kažem da sam ja izuzetno srećan što se naš tim vraća u Srbiju. Dodao bih i da ne treba samo da mislimo o programerima, već i o drugim zanimanjima koja su neophodna za razvoj jedne ovakve priče. Mi kao programeri možemo da razvijemo mnogo, ali uskoro ćemo širiti svoj tim u oblasti marketinga, prodaje, poslovnog razvoja i nadamo se da će nam se u tom segmentu pridružiti još talentovanih ljudi.
- Koliko će to biti značajno za srpsko startap tržište?
- Nama je ova investicija i podrška koju smo dobili bila signal da u Srbiji možemo da dobijemo podršku na svetskom nivou i dala vetar u leđa da dalje stvaramo. Nadam se da će naša priča biti inspiracija svima koji razmišljaju o počinjanju startapa da preduzmu nešto povodom toga. Činjenica da smo u jednom danu imali objavu dve anđeoske investicije i da su reakcije zajednice bile veoma pozitivne, čini da sa sigurnošću mogu da kažem da je ovo bilo veoma važno za podizanje elana i motivacije zajednice.
- Kako privuću poslovne anđele, kako je vama to pošlo za rukom, naročito kada je poznato da je našim startapim upravo u prvoj fazi najteže jer ili nemaju investiciju, ili dobiju malu?
- Voleo bih da mogu da kažem recept da se ovako nešto desi svakome, ali nažalost ne mogu.
Nama se desilo to da smo se u pravom trenutku našli na pravom mestu i da su članovi Inicijative ,,Digitalna Srbija’’ prepoznali naš entuzijazam i kvalitet i odlučili da nas podrže. Međutim, verujem da svaki startap tim mora neprestano da radi na svojoj mreži i da kuca na sva vrata dok se i njima, kao i nama, ne poklopi da nađu savršenog partnera. Ono što mislim da je bila posebna razlika kod nas jeste to što smo mi, iako rano u razvoju, samostalno počeli da radimo i bez investicije.
Uložili smo sve što smo mogli sami da izađemo na tržište i ispitamo reakciju korisnika. Kada imate dobru povratnu informaciju sa tržišta, lakše je prići investitorima i razgovarati o svojim daljim planovima.
(Telegraf Biznis)