Kako se Tviter promenio otkad je Mask na čelu: 5 razloga zbog kojih gubi korisnike?
I dalje se pitamo, koje su tačno društvene, a koje ekonomske posledice preuzimanja ove platforme?
Prošla su tri meseca otkako je Ilon Mask ušao u Tviterovo sedište u San Francisku - a o tome se i dalje priča, dok istovremeno deluje kao da ova "saga" traje mnogo duže.
Mnogo se pisalo o uvedenim/najavljenim promenama, Maskovom mišljenju o ovoj društvenoj mreži i nekim od njegovih kontroverznijih poslovnih odluka, kao što je otpuštanje 50% radne snage.
Ipak, manje se diskutovalo o tome kako se svakodnevno korišćenje platforme promenilo za 237 miliona aktivnih korisnika mesečno.
5 očiglednih promena koje utiču na tviteraše
1. Blokiranje alternativnih načina za gledanje Tvitera
Najnovija promena podrazumeva da je Tviter suspendovao pristup svom API-ju (interfejsu), koji druge platforme koriste za komunikaciju sa njim. Dakle, ako, na primer, koristite menadžer društvenih medija da vidite svoj nalog, a ne Tvitter aplikaciju ili veb lokaciju, možda ćete otkriti da Tviter trenutno ne radi sa njim. Nejasno je da li je taj potez bio nameran, iako mnogi stručnjaci veruju da jeste.
2. Selekcija
Možda je najočiglednija promena redosled kojim ljudi vide tvitove koji se pojavljuju na njihovoj vremenskoj liniji. Novi tab vas poziva da birate između najnovijih tvitova ljudi koje pratite i tvitova koje preporučuje sama mreža. Ako koristite platformu na ajfonu, videćete dve kolone na vrhu, "za vas" i "prati"; ako koristite android uređaj, morate da pritisnete ikonu zvezdice u gornjem desnom uglu ekrana.
Problem je u tome što mnogi korisnici ovo nisu primetili ili nisu shvatili promenu. Bilo je pritužbi da je takav fid pun preporuka Tvitera i interakcija između ljudi koje pratite i ljudi koje ne poznajete, a ne sadržaja koji ste izabrali da pratite.
3. "Oživljeni" kontroverzni nalozi
Mask je započeo sa vraćanjem nekih naloga visokog profila koji su bili zabranjeni u okviru prethodnog režima, zbog kršenja pravila Tvitera. Među njima su Je (reper Kanje Vest) kojem je zabranjeno da deli antisemitske postove, influenser Endru Tejt (koji je trenutno u pritvoru u Rumuniji pod optužbom za trgovinu ljudima) i bivši američki predsednik Donald Tramp.
4. Tvitter Blue ili "plava kvačica"
Nakon nekoliko pogrešnih početaka, pretplatnička usluga Tvitter Blue pojavila se krajem novembra. Mesečna naknada od 8, odnosno 11 dolara obećava pristup bonus funkcijama, uključujući dugme za uređivanje, poboljšanu vidljivost i manje oglasa.
5. Srebrna i zlatna oznaka
Tviterov sadašnji "blue tick", sada znak pretplatnika, nekada je, zapravo, bio simbol verifikovanog naloga. Sam Tviter ga je dodelio nalozima visokog profila, recimo, onima koji pripadaju poznatim ličnostima, novinarima i brendovima, kako bi ukazalo na to da nisu lažni. Oni koji su dobili "plavu kvačicu" pod starim režimom i dalje je imaju, uz poruku u kojoj se objašnjava da je to "nasleđe" i da "mogu, ali ne moraju biti značajne".
Dakle, to što vidite "plavu kvačicu" pored naloga ne znači nužno da taj nalog daje nekakvu značku ovlašćenja. Zamenjen je zlatnom ili srebrnom kvačicom za brendove i vladine ličnosti – tako da je Coca-Cola sada zlatna, uz objašnjenje da je to "zvanični posao", dok nalog Rišija Sunaka, britanskog premijera, sada ima srebrnu oznaku.
Činjenica je da je sa Maskom ili bez njega, Tviter morao da se promeni. Njegov broj korisnika i prihod od reklama su dugo bili u padu, dok su rivalske društvene mreže nicale i uživale u svom "eksplozivnom" rastu. Tviter je poznat po tome što je mali, ali uticajan - ali to se nije pretvorilo u profit.
Svakako ne možemo poreći da je Mask "majstor PR-a, spinovanja, inovacija i kreativnosti", rekao je stručnjak za društvene mreže Met Navara.
(Telegraf Biznis)